پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ناترینگ! شوخی با گفتار مسئولان!/ طنز 2

0

 

1 .  آقای مهدی عبوری شهردار ساری: نمایندگان دولت به چین رفتند و ۱۵ دستگاه زباله سوز تهیه کردند، ما حکم مرده شور! را داریم هر چه تاکنون گفته اند چشم گفته ایم. ما هم در این بین سرگردان هستیم. ما پول دفن زباله ها را نداریم آن وقت آقایان می گویند راه آهن بزنید و زباله استان را با قطار به کویر ببرید و در آنجا دفن کنید. ( لینک )

ناترینگ: چین! سرگردانی! مرده شور! بی پولی! جلسه! پیشنهاد! قطاری که داخلش زباله است و به کویر میرود! شهردار بودن هم چه مسئولیت شاعرانه و رمانتیکی است! درست گفتم؟

نتیجه ناترینگ: با این احوال و اوصاف رمانتیک، زباله های ساری زودتر باید تصمیم بگیرند که کامیون های بدبو و هوای مه آلود و دلگیر و نفرین مردم چهاردانگه را می خواهند یا قطارسواری و شب های پرستاره کویر را؟ مگر در دولت قبلی قرار نبود آب شور دریای مازندران را به کویر ببرند؟ خب زباله مازندران را که به طلای کثیف هم معروف است، ببرند! کی حسود و کی بخیل است؟!

 
 
2 . باز هم شهردار ساری: با مشخص شدن زمین برای دفع زباله تاکنون ۳۵ میلیارد تومان به پیمانکار پول داده شده و زمین مورد نظر را هم رئیس سازمان محیط زیست کشور کلنگ زد، نهایتاً در شورای تامین استان مجوز صادر شد اما باز هم سنگ اندازی می کنند. (باز هم همان لینک )

ناترینگ: بشکند آن دستی که سنگ اندازی می کند! در ناترینگ قبلی گفته شد که کارخانه زباله سوز ساری فقط 5% پیشرفت فیزیکی داشته. وقتی برای 5% پیشرفت فیزیکی 35.000.000.000 میلیارد تومان به پیمانکار داده شده باشد پس برای 95% باقیمانده می شود: 1.842.105.263.157.895 تومان. درست گفتم؟

نتیجه ناترینگ: یکی که ریاضی اش خیلی قوی هست (در حد پروفسورها)، این عدد 16 رقمی را بخواند دقیقاً چقدر می شود! لطفاً!!!

 
 
3 . وزیر کشور آقای رحمانی فضلی: استاندار مازندران با تلاش خود سهم بودجه را به نُرم های استاندارد شده سازمان مدیریت رساند و تخصیص بودجه را صددرصد گرفت و این گام بسیار بلند برای توسعه استان است.

ناترینگ: رئیس اگر هوای مدیر پایین دستی را نداشته باشند، یا بقول معروف «به همدیگه نون قرض ندهند» سنگ روی سنگ بند نمیشود. درست گفتم؟

نتیجه ناترینگ: علت شکوفایی روزافزون مازندران خصوصاً بخش غنی چهاردانگه را تازه فهمیدم! مرا باش که همیشه در مقالاتم مینوشتم «چهاردانگه محروم!!»

 

4 . باز هم وزیر کشور: اقدام استاندار مازندران در برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در مازندران گام بلندی برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری است.

ناترینگ: امیدوارم استاندار مازندران از این گامهای بلند، خیلی بردارند. چون تا انتهای مسیر خیلی راه مانده! درست گفتم؟

نتیجه ناترینگ: خیلی باید مواظب این گامهای بلند بود. بقول مادر بزرگ خدابیامرزم « گَت گتی شاپ دَمِتِن، ….. ». شاید ادامه این ضرب المثل را به مصلحت باشد که نگویم.

 

5 . باز هم وزیر کشور: نیازی نیست به دنبال صنایع بزرگ باشیم! مازندران باید به دنبال صنایع پاک و الگوی زیست محیطی باشد.

ناترینگ: صنایع کوچک مد نظر جناب وزیر از صنایع دستی خانگی تا ساخت دمپایی و آفتابه پلاستیکی، ساخت قاشق و چنگال رویی، سنجاق سر و سُسکِه و این جور صنایع را در بر میگیرد. بقول یک کسی « ما می توانیم»! درست گفتم؟

نتیجه ناترینگ: صنایع بزرگ مثل نساجی قائمشهر و نساجی بهشهر و چند تا کارخانه ورشکست شده دیگر،  صنایعی به شدت ناپاک و آلوده بودند و بخاطر اینکه الگوی زیست محیطی را رعایت نمیکردند همان بهتر که به اصفهان و استانهای دیگر منتقل شدند و سفره هزاران کارگر تهیدست مازندرانی بی نان ماند. به این می گویند کارِ کارشناسی! درست گفتم؟

 

6 . مدیر عامل هلال احمر مازندران با بیان اینکه برای آموزش و تجهیز خانه های هلال روستائی حداقل به پنج میلیارد ریال اعتبار نیازمند است، ابراز امیدواری کرد: با کمک فرمانداران، بخشداران و دهیاران روستاهای مازندران با در اختیار قراردادن ساختمان، بتوان شرایط راه اندازی خانه های هلال روستایی را تسریع داد. (لینک)

ناترینگ: جناب مدیر عامل! «مردم روستایی» را از این لیست جا انداختید. حالا که از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شوراها، و سایر مسئولان کمک مالی میگیرد حیف است مردم محروم مناطق روستایی را جا بیندازد! درست گفتم؟

نتیجه ناترینگ: خُب شما که بودجه ندارید چرا بار مالی بر دوش مسئولان مناطق محروم می اندازید؟ هلال احمر تا آنجایی که ما شنیده ایم، عام المنفعه کار انجام میدهد و از مردم ریالی برای کاری که براشان انجام میدهد دریافت نمیکند. شما حتی در کشورهای خارجی هم کمکهای بشردوستانه رایگان انجام میدهید. بقول مادر بزرگ خدابیامرزم: « هَمِه ویستی پیئِر هَستِه ، اَم ویستی کَل پیئِر).

 

7 . سایت چهاردانگه ساری در مقاله ای نوشت: چرا به بخشدار یا رییس شورای بخش فرصت بیان مشکلات داده نشد؟ (لینک)

ناترینگ: جناب وزیر و همراهانشان وقت! نداشتند. همین! درست گفتم؟

نتیجه ناترینگ: وقتی در چهاردانگه مشکلی نداریم یعنی وقتی مشکل بهداشت نداریم! مشکل بیکاری نداریم! مشکل تصادفات جاده ای نداریم! مشکل حمل و دفن زباله های ساری به چهاردانگه را نداریم، روستاهایمان از سکنه خالی نشدند! جوانان ما همه در کشاورزی و دامداری و کارهای روستا حضور دارند و … !!! چرا مسئولان محلی باید وقت وزیر محترم و نمایندگان عزیز و همراهانش را بگیرند؟

 

8 . سایت شمال نیوز نوشت: نتایج سفر وزیر کشور به مازندران را منتشر کنید (لینک)

ناترینگ: دلم برای تیمی که میخواهد نتایج این سفر را آماده کند، می سوزد! درست گفتم؟

نتیجه ناترینگ: باید منتظر ماند تا تیم مذبور نتایج سفر را آماده کند و سپس جناب استاندار که وزیر محترم کشور این همه هوایشان را دارد، نتایج این سفر را منتشر کند. حتماً سفر پرباری را گزارش خواهند داد. منتظر بمانید.

 

9 . آقای خلیل انتظاری شهردار کیاسر با اشاره به بهبود و بهسازی ورودی کیاسر، از احداث دو باند اتومبیل رو و کالسکه در مسیر ورودی این شهر خبر داد و احداث این پروژه عمرانی را سبب رشد و توسعه اقتصادی منطقه چهاردانگه دانست و خاطرنشان کرد: جذب توریست و گردشگر در شهر کیاسر نیز موجب رونق اقتصادی در این بخش می‌شود. (لینک)

ناترینگ: حالا که چشمه زیبای سورت با شهرت جهانی اش در حال نابودیست باید بفکر منابع توریستی جایگزین باشیم تا توریستها از این منطقه نروند. درست گفتم؟

نتیجه ناترینگ: اسب و کالسکه، هم خطر تصادف و مرگ و میر ندارند و هم به پالایش هوا کمک می کند. البته اگر مگس های سمج همراه اسبها بگذارند!

 

10 . حجت الاسلام یوسف علی تیموری امام جمعه کیاسر در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار کردند: منطقه چهاردانگه بزرگترین بخش مازندران دارای ۹۵ روستا و بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت بوده و قابلیت شهرستان شدن را دارد. (لینک)

ناترینگ: در این چند روز که حاج آقا تیموری این پیشنهاد را داده اند، در سایتهای مختلفی که این گفت و گو را منتشر کرده اند و بنده پیگیر بوده ام، غوغایی بپا شده. خوانندگان ساروی سایتها به دست و پا افتادند که چهاردانگه جگر گوشه ساری هست و نباید از ساری جدا شود!! و چه و چه که بیا و ببین!

نتیجه ناترینگ: وقتی مظلوم سکوتش را بشکند ظالم باید هم بر خود بلرزد. ما ساری را می خواهیم ولی بدون زباله اش. زباله تان را از سر چهاردانگه بردارید، بودجه کافی به چهاردانگه تخصیص دهید، آن وقت شاید ما هم در تصمیم خود تجدید نظر کنیم. فعلاً توپ در زمین ساروی هاست.

 

11. بخشدار چهاردانگه: چهاردانگه، ویترین گردشگری طبیعی است و مرکز ثقل توسعه گردشگری در منطقه چهاردانگه چشمه سورت، دریاچه چورت و آب بندان الندان است و باید از فرصت‌های این بخش استفاده لازم را برد. (لینک)

ناترینگ: چشمه سورت که در حال نابودیست و بخش وسیعی از آن نابود شده. دریاچه الندان و چورت هم حال و هوایی بهتر از سورت ندارند و به مرکز انباشت زباله گردشگران تبدیل شده اند. فرصتها همه در حال سوختن هستند همچون جگر ما. درست گفتم؟

نتیجه ناترینگ: تا دیر نشده جلوی تخریب بیتشر این اماکن گردشگری را بگیرید. راستی در یک سال گذشته دو انفجار بزرگ با دینامیت در بالای قله شاهدژ روی داده و بخشی از سنگهای آن نابود شده است.

 

12 . خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور: بهره‌برداری‌های غیرمنطقی ممنوع شده و تنها درختان آفت‌زده، افتاده و خشک‌شده از جنگل‌های شمال بهره‌برداری می‌شود. ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل‌های شمال در مساحت یک میلیون هکتار انجام خواهد شد و به تدریج این مدیریت در سایر جنگل‌ها هم اعمال می‌شود. (لینک)

ناترینگ: این ده سال از کی شروع می شود و این یک میلیون هکتار کجاست؟ لطفاً قبل از نابودی کامل جنگل به فکر جلوگیری و اجرای این قانون باشید. درست گفتم؟

نتیجه ناترینگ: بقول دوستی: « مسئولین هی وعده و وعید دِنِّه / پَئیز قولِ شَبِ عَئید دِنِّه / شِه خَر رِه که سوار بَوینِه جادّه / وِِشون سوارُنِه اِما پیادِه ». وعده و وعید دادن، جزیی از وظایف مسئولان در جلوگیری از نابودی جنگل است.

 

13 . باز هم رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور: براساس بررسی‌ها، توسعه بیماری خشکیدگی بلوط از ابتدای امسال متوقف شده که دلیل آن بارش‌های مناسب سال گذشته، سرمای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد زمستان گذشته و اقدامات اورژانسی و بهداشتی سازمان جنگل‌ها بوده است.

ناترینگ: «اقدامات اورژانسی و بهداشتی سازمان جنگل‌ها» را واقعاً تحسین برانگیز است. کاش میفرمودید که این اقدامات اورژانسی دقیقاً چه بوده؟ تا بیشتر تحسینتان کنیم.

نتیجه ناترینگ: وقتی مسئولان جنگلی بخواهند، می توانند با اقدامات اورژانسی و بهداشتی جلوی بیماری خشکیدگی (که لامصب مثل بیماری ایبولا واگیر دارد) را بگیرند! پس باید امیدوار باشیم که جلوی نابودی جنگل را هم خواهند گرفت.

………………………………………………………….

ناترینگ! شوخی با گفتار مسئولان! / طنز ۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.