پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

میگو در مازندران پرورش داده می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، نبی اله خون میرزایی پیش ازظهر پنجشنبه در نشست با استاندار مازندران ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل شیلاتی استان مازندران بر استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها در راستای افزایش تولید و صادرات محصولات شیلاتی درسال جهش تولید تأکید کرد.

وی گفت: پروژه‌های مهمی دراستان مازندران درحوزه شیلاتی درحال انجام و پیگیری است که از جمله آن تقویت دو مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان‌های ساری و کلاردشت، پروژه پرورش میگو، پرورش آبزیان در دریا، پروژه اصلاح نژاد ماهی سردآبی، پروژه تولید بچه ماهی عاری از بیماری (SPF)، و صید ماهی کیلکا در اعماق است.

احمد حسین زادگان در این دیدار با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی مازندران کشاورزی است و شیلات در شمار مهم‌ترین زیربخش های آن قرار دارد، افزود: علیرغم همه محدودیت‌های اعتباری موجود، پروژه‌های زیر بنایی و اساسی و محرک برای حوزه‌ی کشاورزی استان در نظر گرفته شده تا رشد کمی و کیفی این بخش را شاهد باشیم.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه اقدامات مؤثر و محرک توسعه زیربخش های مختلف کشاورزی دراستان درحال اقدام است، اظهار داشت: مجموعه قزل آلای spf تنکابن، مجموعه شهید رجایی درحوزه های مختلف کشاورزی و خصوصاً شیلاتی، صید در اعماق دریا، پرورش میگو در اراضی که در شهرستان بهشهر در حال اجرا است، همچنین پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهیان خاویاری و … برخی از این اقدامات در حوزه شیلات و آبزی پروری است.

حسین زادگان راه اندازی پایانه صادراتی محصولات شیلاتی در سال جاری را یک گام بزرگ در توسعه این بخش دانست و افزود: پایانه صادراتی محصولات شیلاتی، یک اقدام اساسی در توسعه صادرات پایدار حوزه شیلات در کشور و یک سرمایه ملی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه اصلاح نژاد دام سبک و سنگین که بایستی در حوزه شیلات نیز انجام شود، پروژه قزل آلای spf در تنکابن را از دیگر اقدامات اساسی این بخش ذکر کرد و یادآور شد: اقدامات اساسی و زیر بنایی جهت راه اندازی و توسعه شهرک‌های دامپروری و کشاورزی در استان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 4981308
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.