میزبانان مازندرانی زبان خارجی بیاموزند
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: نبود ارتباط صحیح کلامی، نارضایتی گردشگران را در پی دارد.
زهرا احمدپور در گفتوگو با ایسنا با بیان این که فراگیری زبان های خارجی یکی از زیرساختهای اساسی در توسعه گردشگری استان مازندران است، اظهار کرد: متاسفانه ضعف مهارتهای لازم در زبانهای خارجی به ویژه انگلیسی در بین جوانان و بزرگسالان مستقیماً بر صنعت گردشگری تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: مازندران استانی مملو از پتانسیلهای لازم برای جذب توریست مخصوصاً توریستهای خارجی است. نبود ارتباط صحیح کلامی و مفهومی سبب ناکامی در دستیابی به رضایت گردشگران میشود.
وی افزود: با وجود روحیه مهمان نوازی بالای شهروندان مازندرانی، نبود تسلط به زبان های خارجی فرصت انتقال آداب و رسوم فرهنگ غنی استان به گردشگران از دست داده میشود. باید به یاد داشته باشیم که گردشگران خارجی پتانسیل های بالایی برای تبدیل شدن به سفیران تبلیغاتی کشور میزبان را دارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران تصریح کرد: به علت توریستی بودن اکثر نقاط و شهرهای استان مازندران افراد زیادی می توانند مرتبط با صنعت گردشگری به عنوان دانشجو، راهنمای گردشگری، صاحبان دفاتر گردشگری و یا فروشندگان به صورت بی واسطه با مهمانان خارجی در ارتباط باشند و ایجاد برقراری ارتباط نیازمند به فراگیری زبان های خارجی به ویژه انگلیسی دارد.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پدیدهای گردشگری الکترونیک فرصت جدیدی در صنعت گردشگری است که به یمن فناوری های ارتباطی در اختیار علاقمندان به فعالیت در سطح بین المللی گردشگری قرار گرفته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی آموزش زبان خارجی با نظارت و مشاوره اساتید مجرب دانشگاهی با هدف بهبود سطح زبان خارجی دست اندرکاران بیواسطه صنعت گردشگری استان میتواند از راهکارهای پیشرفت و حل مشکل بیکاری و درآمد پایدار در استان مازندران باشد.