پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

میانگین نرخ تورم در مازندران کاهشی شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در نهمین همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان مازندران که در سالن همایش‌های بانک صادرات برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در تاریخ آمده نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان در معرض آسیب قرار داشتند و باید توجه بیشتری به مصرف‌کنندگان و ایجاد تعادل در این زمینه شود.

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق در تولید و حقوق جامعه مصرف‌کننده ضرورت دارد، افزود: رعایت اخلاقیات در فرایندهای تولید، همیشه مطرح بوده و در آموزه‌های دینی ما نیز به تواتر بیان شده‌است.

استاندار مازندران اضافه کرد: ضعف خدمات پس از فروش، عدم‌تعهد تولید‌کننده و مانند آن مهم‌ترین معضلات امروز ما است

حسینی‌پور یادآور شد: در فرایندهای تولیدی علاوه بر توجه به موضوع بهره‌وری، عملکرد آنها در زمینه رعایت اخلاق اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین احقاق حقوق مصرف‌کنندگان، خاطرنشان کرد: حمایت ما از تولیدکنندگان منوط به حمایت از مصرف‌کنندگان است و این ملاک و سیاست قطعی ما است.

استاندار مازندران اظهار کرد: درست است گفتمان مشتری‌مداری میان بنگاه‌های فعال در یک دهه اخیر افزایش یافته اما با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید به دنبال سرعت بخشیدن به این موضوع باشیم.

حسینی‌پور از افزایش قیمت‌ در برخی نقاط گردشگرپذیر استان مازندران انتقاد کرد و گفت: در برخی نقاط شاهد هستیم قیمت‌ها با حضور گردشگران تغییر پیدا می‌کند که این نوع قیمت‌گذاری دور از مشتری‌مداری است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی اصولی و متناسب با سازوکار حقوق مصرف‌کننده، افزود: نقش اصناف و اتحادیه‌ها در آگاهی‌رسانی اجتماعی و رشد حقوق مصرف‌کنندگان ضروری است و سیاست ما در مازندران برگرداندن نقش اتحادیه‌ها و انجمن‌ها است و باید اصناف در همه حوزه‌ها به‌ویژه تنظیم بازار نقش بیشتری داشته باشند.

استاندار مازندران بیان کرد: ارزش هر کالای تولیدی با رضایت، کیفیت و قیمت مناسب تعیین می‌شود و اگر جامعه در این راه حرکت کند، حقوق مصرف‌کنندگان نیز ریل‌گذاری می‌شود.

حسینی‌پور از کاهش نرخ تورم استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون نرخ تورم مازندران دو درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی یادآور شد: میانگین نرخ تورم مازندران ۳ تا ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری بود که با تلاش‌های دولت سیزدهم، این روند کاهشی شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.