پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

موفقیت دانشگاه علوم پزشکی بابل در کاهش ۵ درصدی سزارین

0

به گزارش خبرگزاری فارس شهرستان بابل، بعدازظهر امروز سومین نشست کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی با حضور سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه، مدیر درمان، نمایندگان معاون بهداشتی، روسای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی دارای بلوک زایمانی، مدیران گروه زنان و  کودکان و مامایی، مشاور اموربانوان، رئیس اداره مامایی درمان، رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه و کارشناسان مرتبط برگزار شد.

شهرام سیفی در حاشیه این نشست اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل با کاهش بیش از ۵ درصدی سزارین نخست‌زا سال جاری در دانشگاه نسبت به سال گذشته در فهرست دانشگاه‌های برتر و موفق کشور در اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه این دانشگاه به هدف و تکلیف تعیین شده در ماده ۵۰ قانون جوانی جمعیت مبنی بر کاهش سالانه ۵ درصد از میزان  زایمان غیر طبیعی دست یافت، گفت: افزایش میزان حضور همراه زایمانی بنا به درخواست مادر در طول لیبر و زایمان از دیگر موفقیت‌های دانشگاه در راستای برنامه ترویج زایمان طبیعی و اجرای ماده ۴۸ قانون جوانی جمعیت بوده است.

سیفی افزود: در این نشست، گزارشی از وضعیت شاخص‌های زایمانی و عملکرد دانشگاهی و بیمارستان‌ها در خصوص ترویج زایمان طبیعی به ویژه وضعیت شاخص‌های سزارین گروه‌های مختلف در کل دانشگاه و به تفکیک در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی ارائه شد.

وی اظهار کرد: وضعیت اجرای دستورالعمل مامای همراه و اجرای زایمان بی درد دارویی و غیر دارویی در بازه‌های زمانی ۹ ماهه اول ۱۴۰۱ ارایه شد که موارد مطروحه بررسی و ضمن مقایسه با زمان مشابه سال ۱۴۰۰ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه ضمن تشکر از دستیابی به اهداف، بر استمرار اقدامات نظارتی و رصد فعالیت‌ها جهت ارتقای شاخص‌های ترویج زایمان طبیعی تاکید کرد.

پایان پیام/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.