پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

موفقيت خواهر و برادر چهاردانگه اي در مسابقات كشوري قرآن كريم

در بیست و ششمین مسابقات قرآن کریم، ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر كه با حضور حدود 1000 نفر در مشهد مقدس برگزار شد، خانم فاطمه نظري و آقاي حسين نظري فرزند علي و نوه ي حاج محمد مهدي نظري از روستاي قلعه از توابع منطقه ي دوسرشمار، دهستان چهاردانگه، بخش چهاردانگه در بخش هاي خواهران و برادران شركت كردند و با افتخار رتبه هاي برتر اين مسابقات را كسب كردند.

0

 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، بیست و ششمین مسابقات قرآن کریم، ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر با میزبانی خراسان رضوی برگزار شد. این دوره از مسابقات قرآن کریم که با میزبانی خراسان رضوی در چند سال متوالی در مشهد مقدس آغاز شد، افتتاحیه آن 20 مرداد ماه با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدي» دبير توسعه قرآن شوراي عالي انقلاب فرهنگي، « عابدین عابدی مقدم» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، « لاله افتخاری » نماینده مردم شهر تهران و عضو فراکسیون قرآن در مجلس شورای اسلامی و «حسين‌علي بيات» مديركل فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزار گردید. اين مسابقات تا روز 22 مردادماه 1393 در مشهد مقدس ادامه داشت و اختتاميه ي آن در اين روز برگزار شد.

 

در اين دوره از مسابقات كه با حضور حدود 1000 نفر در مشهد مقدس برگزار شد، خانم فاطمه نظري و آقاي حسين نظري فرزند علي و نوه ي حاج محمد مهدي نظري از روستاي قلعه از توابع منطقه ي دوسرشمار، دهستان چهاردانگه، بخش چهاردانگه در بخش هاي خواهران و برادران شركت كردند و با افتخار رتبه هاي برتر اين مسابقات را كسب كردند. اين عزيزان ساكن روستاي تروجن ( شهيدآباد ) شهرستان بهشهر هستند.

 

در بخش برادران اين دوره از مسابقات كه از تاريخ 15 تا 18 مردادماه در مشهد مقدس برگزار شد، آقاي حسين نظري در رشته حفظ سوره بقره ( 2.5 جزء قرآن كريم ) در بخش فرزندان در مقطع متوسطه رتبه ي دوم كشور را كسب كردند. آقاي نظري براي اولين بار در اين دوره از مسابقات شركت كرده بودند و توانستند براي بخش چهاردانگه و استان مازندران افتخار كسب كنند.

 

 hoseein-nazari.-2

آقاي حسين نظري، رتبه ي دوم كشور در ببیست و ششمین مسابقات قرآن کریم، ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر

 

همچنين در همين دوره از مسابقات و در بخش خواهران كه از تاريخ 19 تا 22 مرداد 1393 در مشهد مقدس برگزار شد، خانم فاطمه نظري خواهر بزرگتر حسين آقا كه حافظ كل قرآن كريم هستند، در شته ي حفظ كل قرآن مقام اول را كسب كردند. خانم نظري كه در بیست و چهارمین دوره ي اين مسابقات در سال 91 رتبه ي اول اين مسابقات را در بخش حفظ 20 جزء قرآن كريم كسب كرده بود، در اين دوره از مسابقات نفرات برتر سال گذشته در قالب مسابقه اي تحت عنوان پيشتازان توانست در بين بهترين هاي اين بخش رتبه ي اول مسابقات را كسب كند.

 

طبق اعلام معاون فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نفرات اول رشته‌های حفظ 20 جزء، حفظ کل و قرائت در این دوره از مسابقات به مسابقات قرآنی اوقاف راه می‌یابند. كه بر اين اساس خانم نظري به اين دوره از مسابقات شركت خواهند كرد.

 

خانم نظري در مسابقات زيادي در رشته حفظ قرآن كريم شركت كرده و عناوين شايسته اي را كسب كرده اند كه به شرح زير است:

نفر سوم کشور در حفظ کل قرآن کریم در مسابقات دانش آموزی آموزش و پرورش ( ۱۳۸۸ )

نفر دوم کشور در بخش حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم در مسابقات کشوری ایثارگران و شاهد ( ۱۳۸۹ )

نفر دوم کشور در بخش حفظ ۱۵ جزء قرآن کریم در مسابقات کشوری ایثارگران و شاهد ( ۱۳۹۰ )

جزو ۹ دانش آموز برتر کشور در طرح ملی ستاره دخت ایران اسلامی – وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۰

نفر اول کشور در بخش حفظ ۲۰ جزء قرآن در مسابقات گروه فرزندان شاهد و ایثارگر ( ۱۳۹۱ )

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.