پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

موسوی: تخریب رمپ بانک صادرات شعبه راهبند ساری را پیگیری می‌کنم/ نخستین خیابان بدون مانع در مازندران ایجاد می‌شود

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بحث مناسب‌سازی یکی از نیازمندی‌های این روزها جانبازان، معلولان، سالمندان و به صورت کلی افراد کم‌توان جسمی است.

اگرچه به روی کاغذ و در سمینارها و ارائه گزارش عملکردها وضعیت مناسب‌سازی در مازندران مطلوب ارزیابی می‌شود اما در واقعیت مشکلات و چالش‌های زیادی در سطح استان وجود دارد.

در ارتباط با بحث مناسب‌سازی و اقداماتی که در این حوزه در شهرستان ساری انجام شده است، گفت‌وگویی کردیم با سیدمرتضی موسوی رئیس بهزیستی شهرستان ساری که از برگزاری پنج جلسه کمیته مناسب‌سازی در فرمانداری خبر داد.

وی با اعلام اینکه در سال جدید نظرات مناسب‌سازی را در اختیار افراد معلول قرار دادیم، گفت: این افراد در سطح شهر حضور پیدا کرده و بر روند اجرای آن نظارت دارند از طرفی تنها در سطح شهر در این پروژه‌ها دیده نشده و به روستاها هم کشیده شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان ساری، خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در حوزه‌های فرمانداری و شهرداری دفتری برای افراد معلول که بتوانند آئین‌نامه حمایت از معلول را پیگیری کنند در این زمینه اقدامات اثرگذارتری انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که این جلسات برگزار شده چه نتایجی در حوزه مناسب‌سازی برای افراد کم‌توان جسمی داشت، بیان کرد: طرح خیابان بدون مانع را در خیابان ملامجدالدین ساری پیگیری می‌کنیم.

موسوی با اعلام اینکه با ایده‌آل در حوزه مناسب‌سازی فاصله داریم، گفت: اما اقداماتی در حال انجام  بوده و نیاز به همراهی و مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان ساری داریم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از بانک‌ها به جای مناسب‌سازی رمپ‌ها نسبت به تخریب آن اقدام کردند، بیان کرد: بحث تخریب رمپ بانک صادرات بلوار کشاورز ساری را پیگیری می‌کنم، یکی از چالش‌ها ما برخورد قانونی است و این موضوعات را انعکاس می‌دهیم و به نظر می‌رسد در بحث مناسب‌سازی خود دادگستری هم نیاز است که ورود پیدا کند.

موسوی اضافه کرد: برای تقویت بنیه مناسب‌سازی اعلام کردیم که اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان با اولویت مناسب‌سازی لحاظ شود، طرح مناسب‌سازی سه سال توسط رئیس جمهور ابلاغ شده و انتظار است که مسؤولان اجرایی شهرستان این موضوعات را لحاظ کنند.

به گزارش فارس، در بحث تخریب رمپ بانک صادرات ساری خبرگزاری فارس گزارشی در این ارتباط تهیه کرده اما متولیان امر بدون توجه به حساسیت‌های بحث مناسب‌سازی نسبت به تخریب آن اقدام کردند.

بانک صادرات شعبه راهبند ساری در اقدامی بدون توجه به مصوبات قانونی و ابلاغیه‌های موجود، به‌جای بهسازی رمپ غیراستاندارد آن را از بین برد و پله‌ را جایگزین آن کرد که این طرح به‌نوعی بستن خدمات بانکی به روی معلولان جسمی و حرکتی محسوب می‌شود.(بیشتر بخوانید)

قلندری معاون توانبخشی بهزیستی مازندران در واکنش به تخریب برخی از رمپ‌ در بانک‌های استان، اعلام کرد: بانک‌ها پس از دریافت مجوز ساخت قانون مناسب سازی را دور می‌زنند.(اینجا بخوانید)

به گزارش فارس حدود ۱۰ درصد از جمعیت مازندران داری معلولیت هستند.

 /۸۶۰۰۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.