پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهم‌ترین ظرفیت گردشگری محمودآباد در انزوا می‌میرد

0

سرزمین رویاها منطقه‌ای توریستی در خط آهی محمودآباد بوده که از ۵۰۰ متر نوار ساحلی یکپارچه برخوردار بوده که نمونه آن در هیچ یک از سواحل شهرهای مازندران نیست، سرزمین رویاها یا پلاژ خط آهی مناسب‌ترین ساحل بوده که همه امکانات را در خود جا می‌دهد اما به‌علل نامعلوم بهره‌برداری از آن ممنوع شده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، «محمودآباد» یکی از زیباترین سواحل دریای مازندران را دارد که از نظر توسعه توریسم ساحلی، اهمیت بسیار زیادی داشته و از جاذبه‌های شهرستان بشمار می‌آید، زمانی قراربود سرزمین رویاها در چهار هکتار، رویاهای شیرین کودکان مازندران را به واقعیت مبدل کند و از طرفی دیگر تکیه‌گاهی برای اقتصاد محمودآباد باشد اما این رویای شیرین به‌علل نامعلوم تا به امروز به واقعیت بدل نشد.

*مهم‌ترین ظرفیت گردشگری محمودآباد در انزوا می‌میرد/پلمب یک ساله سرزمین رویاها

«مهدی بهمنی»، رئیس اداره گردشگری محمودآباد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که منطقه خط آهی محمودآباد جز مناطق گردشگرپذیر در این شهرستان است، اظهار کرد: منطقه خط آهی یک محیط ساحلی بوده و فضای خوبی را برای استراحت و تفریح گردشگران و مسافران فراهم می‌کند و مسافران طبق عادت پیشین و به طور ذهنی به این منطقه برای استراحت روی می‌آورند.

وی افزود : منطقه خط آهی حدوداً در سال 87 جهت بازسازی و تبدیل به منطقه نمونه گردشگری به سرمایه‌گذار واگذار شد، یک سری اقدامات اولیه صورت گرفته و بعد متوقف و در نهایت طرح نیمه کاره و ناقص رها شد.

رئیس اداره گردشگری محمودآباد در ادامه خاطرنشان کرد: در اواخر سال 95 منطقه ساحلی و تفریحی خط آهی پلمب شده تا از سوی قوه قضائیه تعیین تکلیف شود، هم‌اکنون منطقه از نظر سیستم بهداشتی و امکانات خدمات رفاهی فاقد امکانات بوده و نظارتی در آن منطقه وجود ندارد، قریب به یک سال است که این مکان تفریحی به طور کامل پلمب شده است.

وی گفت : محیط خط آهی پلمب بوده و امکان اجرای طرح سالم‌سازی دریا در آن نیست اما با توجه به این‌که گردشگر به آن منطقه می‌رود سال گذشته در آن منطقه چند تن از مسافران غرق شده‌اند که با کمک مدیران شهرستانی و مستقر کردن ناجیان غریق باعث کاهش آمار غریق شدیم.

*خط آهی و وعده‌هایی که تحقق نیافت

«محسن رضایی» شهردار محمودآباد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که طی چهار ماه گذشته و در دوره جدید تلاش شده تا وضعیت مطلوب‌تری را در سطح شهر ایجاد کنیم، اظهار کرد:  هم‌اکنون با توجه به نزدیک شدن ایام عید سعی کردیم به صورت روبنایی کار کرده تا ظاهر شهر را بهتر و مردم را از شروع کارهای جدید این دوره مطلع کنیم، ساحل خط آهی از کارهای زیر بنایی ما بوده و مطالعات در آن حوزه صورت گرفته است.

وی افزود: طرح اجرایی اولیه هم برای ۲۴ هزار و پانصد متری که شهرداری سند داشته و هم برای زمینی که واگذاری ۵۰ ساله دارد، حاضر است، ساخت و ساز هایی که از سوی سرمایه‌گذار صورت گرفته در محدوده زمین شهرداری و بدون مجوز بوده که ساختمان‌ها تخریب شد و هم‌اکنون زمین خالی است.

این کارشناس معماری در ادامه گفت:از سال 85 یعنی زمان شروع پروژه سرزمین رویاها تعهداتی مابین شهرداری و  سرمایه‌گذار مقرر شد که تحقق نیافت و هم‌اکنون این زمین بلاتکلیف و بدون استفاده شده است.

وی افزود: شاید بهترین استراتژی برای بهره‌برداری درست از این مکان چه با سرمایه‌گذار فعلی و چه با سرمایه‌گذار دیگری که بیاید این باشد که  زمین باید ابتدا تعیین تکلیف شده و بعد سرمایه‌گذاری در آن صورت گیرد.

شهردار محمودآباد خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاری این منطقه ساحلی باید آورده و میزان سرمایه حداقل میزان استاندارد یک به چهار بوده یعنی اگر زمین متری هزار تومان است باید 4000 تومان در آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

رضایی گفت: چشم‌انداز آینده ما برای منطقه ساحلی خط آهی با توجه به کاربری زمین و کاربری تفریحی توریستی این منطقه تبدیل سرزمین رویاها به نقطه قوت شهرستان برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی و منطقه‌ای جذاب برای گردشگری مازندران است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که در خط آهی ساحل یکپارچه ۵۰۰ متری  وجود دارد که در هیچ کجای استان این ظرفیت وجود  ندارد، باید هم در حوزه دریایی و هم خارج از دریا با یک پروژه منسجم  سرزمین رویاها را به واقعیت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: برای آغاز سال جدید طرح دریا و طرح نوروزی را در آن منطقه  اجرا می‌شود، شهرداری هم‌اکنون از این منطقه هیچ گونه درآمدی نداشته است.

شهردار محمودآباد یادآور شد: هم‌اکنون خط آهی توسط فردی تحت تصرف بوده و ۱۵ سال پرونده در دادگستری مقطوع است و علت این‌که پس از گذشتن این همه سال هنوز پاسخی دریافت نکردیم جای سئوال دارد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، طی همه این سال‌ها با وجود تأکیدات در خصوص جذب گردشگر، جذب سرمایه‌گذارو اجرای طرح‌های موفق گردشگری این پروژه مسکوت مانده است. محمودآباد باید طی همه این سال‌ها تکانی به اجرای این طرح می‌داد و نیاز است تا شهرداری محمودآباد اهتمام بیشتری به این پروژه تفریحی توریستی شاخص در استان داشته باشد تا در آینده شاهد شهری زیباتر با امکانات تفریحی بیشتری باشیم.

گزارش از «بهناز مقدس» خبرنگار ایسنا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.