پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهمترین علائم ابتلا به کرونا در کودکان چیست؟/ تغییر روند علائم کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، دکتر محسن محمدی فوق‌تخصص عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی بابل امروز در جمع خبرنگاران درباره علائم ابتلا به کرونا در بین اطفال اظهار کرد: علایم گوارشی، اسهال و استفراغ،  درد شکم و اختلال حس بویایی در کودکان مبتلا به کرونا است.

وی با اشاره به اینکه اگر کودکان بیشتر از سه روز متوالی تب بالا یا تب ۳۹ درجه، دچار بی‌حالی شدید، استفراغ‌های مکرر و تشنج یا علائم کاهش سطح هوشیاری مواجه شوند سریعا به اورژانس و به پزشک فوق تخصص عفونی کودکان مراجعه کنند.

این فوق تخصص عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به تغییر روند علائم بیماری کرونا، افزود: علایم گوارشی، اسهال و استفراغ،  درد شکم و اختلال حس بویایی به این بیماری اضافه شده است.

محمدی تصریح کرد: مردم  رفت و آمدها را محدود کرده و به فکر پرسنل زحمت‌کش ما باشند که پرسنل و کادر درمان ما شب و روز با این بیماران تماس دارند.

وی افزود: به دلیل علائم خفیفی که در کودکان مبتلا به بیماری کرونا موجود بوده کمتر مورد توجه قرار گرفته و این اشتباه بزرگی است چون در کودکان سرعت انتقال بسیار بالاست و کودکی که ممکن است دارای علائم تب ساده یا سرفه خشک و حتی بی‌حالی باشد، می‌تواند انتقال دهنده ویروس باشد.

فوق‌تخصص عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: والدین  از حضور کودکان در پارک‌ها مجامع پوشیده و عروسی‌ها و مجالس خودداری کرده و فرزندان عزیزشان  را در تماس با افراد دیگر قرار ندهند تا بتوانیم از این برهه زمانی عبور و کودکان سالمی داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.