پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهربانی چرخه بیداد کرونا را قیچی کرد+تصاویر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| از زمانی‌ که بحث کرونا مطرح شد، خبرهای تلخ و ناگواری شنیدیم که باورش برای ما سخت بود اما در کنار این خبرهای تلخ و ناراحت‌کننده، همدلی و همبستگی مردمی در بحث کمک‌های مؤمنانه و همچنین تولید ماسک و لوازم بهداشتی چرخه بیداد کرونا را قیچی کرد و از سیاهی شب عبور کرده و دروازه روز را برای‌مان گشود، باید گفت ویروس کرونا در این روزها و در دل مشکلات؛ نه یک بحران جدید بلکه نتیجه زندگی در دل بحران است!

ما ایرانیان یاد گرفتیم که در کنار یکدیگر باشیم و در حوادث، همنوع‌مان را فراموش نکنیم البته درس‌مان را هم خیلی خوب پس دادیم، چراکه در شرایط سخت ماه‌های گذشته به‌جای اینکه برخی در قرنطینه بمانند حتی پشت درهای بیمارستان‌ها رفتند تا یاری‌گر کادر درمان که خدمات شبانه‌روزی به بیماران می‌دهند، باشند.

در بحث ماسک و لوازم بهداشتی که در روزهای ابتدایی بحث کرونا با کمبود چشمگیر آن مواجه شدیم، تنها اعلام نیاز کافی بود که خیلی زود تمام خانه‌ها تبدیل به کارگاه خیاطی شد و خیلی زود این نیاز تأمین شد، به‌طوری‌که در این زمینه تقریباً کمبودی نداریم.

 

 

گروه‌های جهادی و مردمی این روزها در دل مردم هستند و کافی است بدانند که در کجا و چه زمینه‌ای مشکلی داریم، خیلی زود به‌دنبال چاره کار و علاج درد مردم هستند تا بتوانند مرهمی روی زخم‌های مردمی بگذارند که دست‌شان به جایی بند نیست.

* فشار و رنج کرونا برای همه مردم بوده، برای من هم بود

مسعود مولانا عضو ستاد مقابله با کرونا در بابل و جز افرادی است که این روزها پابه پای مردم بوده و در کنار کادر درمان که شبانه‌روز در حال تلاش هستند. این افراد نیز طی ماه‌های گذشته کمتر سر بر بالین گذاشتند و بیشتر وقف کمک به مردم شدند که در این زمینه به خبرنگار فارس می‌گوید: باید بپذیریم که ویروس کرونا محصول تغییرات و دستکاری گسترده در ترازمندی اقلیمی زمین بوده که با همبستگی ملی و جهانی و گسترش روح یاری‌گری، از این دامگه مرگ عبور می‌کنیم، اما بدون اتخاذ سیاست‌هایی برای مهار فوری بحران‌های اقلیمی، جهان کنونی هم چنان آبستن ویروس‌های جهش‌یافته‌ای است که کلیت نوع بشر را هدف قرار می‌دهند.

 

 

وی که الان ۶۱ سال دارد و سن بالایش موجب نشد گوشه‌ای بنشیند بلکه وارد میدان مبارزه و جهاد شد، اضافه می‌کند: سمن‌های شهرستان بابل از هفت سال گذشته تشکیل شد که در زمینه‌های مختلف اجتماعی، کودکان کار، ورزشی، بهداشتی و سایر خدماتی در دستور کار داشتیم و از زمانی‌که بحث کرونا مطرح شد این سمن نخستین ستاد مقابله با کرونا بود که در کشور تشکیل شده و به سایر شهرهای کشور و شکل‌گیری شبکه کمک در کشور کشیده شد.

 

 

البته مولانا نیز از گزند کرونا به دور نبوده بلکه کرونا نیز موجب شده دو ماه کسب و کارش تعطیل شود، از خودش می‌گوید اینکه این فشار و رنج برای همه مردم بوده برای من هم بوده که موجب شد من و خانواده‌ام نیز همانند سایر مردم در مضیقه قرار بگیریم اما موجب نمی‌شود وظیفه انسانی‌ام را فراموش کنم.

وی ادامه می‌دهد: فعالیت‌مان را نخست از کادر درمان شروع کردیم که بحث کمک‌های بهداشتی و غذایی و تأمین نیازهای اولیه ازجمله ماسک و سایر را در دستور کار قرار دادیم که طی سه هفته نخست از شیوع کرونا تمرکزمان روی کادر درمان بود.

بعد از این مدت تغییر رویه دادیم و فعالیت‌های خود را در بحث آموزش به‌عنوان نمونه رانندگان، نانوایی‌ها و سایر در دستور کار قرار دادیم و پس از آن به سمت کمک به سمت گروه‌های آسیب‌پذیر سوق دادیم.

مولانا تصریح می‌کند: طی این مدت حس کردیم برخی مردم در مضیقه قرار گرفتند و قرنطینه این مسائل را تشدید کرد، پس تصمیم گرفتیم به کمک مردم برویم و روحیه همبستگی و امید را در دل‌شان تقویت کنیم در شرایطی که حتی برخی برای گذر از مقابل بیمارستان‌ها با خودرو هراس داشتند، همکاران ما پشت درهای بیمارستان در حال کاشتن نهال مهربانی و روحیه همبستگی بودند.

 

 

* مردم ما همبستگی را به عینه نشان دادند

عضو ستاد مردمی مقابله با کرونا در بابل بیان می‌کند: در این مدت خیلی از عزیزان‌مان را از دست دادیم که همواره برای‌مان خاطره تلخ خواهد ماند اما اینکه مردم در کنار در خدمت مردم بودند و در شرایط سخت به کمک همدیگر شتافتند و در شرایط سخت تاب آوردند و پا پس نکشیدند، بسیار ارزشمند است حتی برخی باوجود بیماری سخت سرطان همراه و همیار بقیه بودند.

مردم ما همبستگی را به عینه نشان دادند و همچنان نیز در این جبهه خدمت خواهند کرد و از کمک و یاری دادن خسته و دلسرد نخواهندشد.

مراجعه به بیمارستان میناگر برای قدردانی و دلجویی از کادر درمان، اهدا بسته‌های مواد غذایی ویژه کادر درمان در بیمارستان‌های مقابله با کرونا، توزیع بیش از ۶ هزار ماسک N۹۵ و یک‌هزار سه‌لایه برای مراکز درمانی بابل و ۹ هزار جفت دستکش لاتکس، دوخت و عرضه یک‌هزار و ۱۰۰ دست لباس ایزوله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی،دوخت و توزیع بیش از ۶ هزار عدد ماسک در خطوط تاکسیرانی، نانوایی‌ها و روستای اله رودبار، خرید تجهیزات Post CCU بیمارستان یحیی‌نژاد، تأمین نان بهداشتی بیمارستان‌ها به مدت یک ماه و توزیع هدفمند ۱۰ تن مرغ در ۵۳ محله بابل و ۲هزار و ۳۲۱خانوار بخشی از خدمات ستاد مردمی مقابله با کرونا در بابل بوده است.

 

 

به گزارش فارس، بی‌شک همدلی و همبستگی در مقابله با کرونا در تاریخ برای همیشه به یادگار خواهد بماند، باز هم مهربانی کار خودش را کرد.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.