پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهارت محوری رویکرد تعلیم و تربیت باشد

0

به گزارش خبرنگار مهر، صادق علی بی کی پیش از ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه امور تربیتی شهرستان بهشهر به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در سالن بصیرت ارشاد بهشهر افزود: در حوزه تربیتی باید به پهنای زمان زیست فرزندان و زندگی آنان کار و تلاش کرد.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط زمانی در حوزه دین نوسازی کنیم و مؤلفه‌ها و شاخصه‌های دینی را با توجه به نگاه روز بازسازی کنیم که غفلت شد.

علی بی کی با اعلام اینکه کار دشمن، دشمنی است و اتاق فکر دشمنان با هجمه فرهنگی و جنگ نرم فعال است؛ یادآور شد: ما در تعلیم و تربیت باید کار و تلاش بیشتری انجام دهیم و دانش آموزان از نظر فرهنگی و دینی تقویت شوند.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر گفت: تعلیم و تربیت مبنی بر سنت نباید نادیده گرفته شود بلکه باید تعریف به روز و نگاه نو در تعلیم و تربیت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اگر امروز هجمه‌های فرهنگی دشمن، فرزندان را مورد هجمه قرارداد و برخی از افراد از دین فاصله گرفتند به دلیل آن است که کارکرد حوزه دینی به روز رسانی نشد.

این مسؤول بیان داشت: ساختارشکنی هزینه دارد و اگر بخواهیم رویه گذشته را که نتوانست پاسخ دهد بازتعریف دوباره داشته باشیم؛ شاید دچار نگاه تقابلی شویم؛ اما باید نگاه‌ها بر اساس منطق باشد.

علی بی کی گفت: امروز دانش آموزان در مدارس مورد توجه هستند و باید قدران معلمان در تعلیم و تربیت باشیم و مهارت‌های مختلف را در بین دانش آموزان رشد و توسعه دهیم.

معاون پرورشی و امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستان بهشهر هم در سخنانی افزود: انسان نیازمند تربیت است و هیج انسانی را بدون تربیت نمی‌توان تصور کرد و لذا باید برای این تربیت مناسب و درست تلاش کرد.

نصیری گفت: هم افزایی در امور تربیتی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مربیان این حوزه قرار گرفته و در این بخش تلاش شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.