پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهاجرانی که دیگر پر نمی‌کشند/ قوت گرفتن علت مرگ پرندگان به دلیل بوتولیسم

0


به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، روزهای غم‌انگیز در میانکاله ادامه دارد و ماموران محیط زیست با ادامه پایش‌ها در حال جمع‌آوری لاشه‌های پرندگان هستند.

 با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجرآبزی در تالاب بین‌المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجرآبزی تا روز چهار شنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۹ نیز با اعزام چند اکیپ از محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و اداره کل انجام که ۴۴۳ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی تلف و از سطح خلیج و ساحل جمع‌آوری و برای دفن بهداشتی تحویل اداره دامپزشکی بندرگز شده است.

 با احتساب تلفات ۶ روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع‌آوری شده، به عدد هزار و  ۲۸۲ لاشه رسیده است.

 علت دقیق تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان از سوی سازمان دامپزشکی کشور در دست بررسی و مطالعه است که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین  صبح روز چهارشنبه مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌های مازندران و گلستان برای دومین بار به همراه مسؤولان فرمانداری و دامپزشکی شهرستان‌های گلوگاه و بندرگز، علاوه بازدید از تالاب میانکاله و خلیج گرگان، با حضور در فرمانداری بندرگز در جلسه‌ای بر هماهنگی بیشتر و تداوم همکاری‌ها  در خصوص جمع‌آوری، انتقال و دفن بهداشتی لاشه پرندگان تصمیم‌گیری و تاکید کردند.

به گزارش فارس، براساس پیگیری‌های خبرنگار فارس مازندران از مسؤولان دامپزشکی ادامه جمع‌آوری لاشه‌های پرندگان احتمال بحث بوتولیسم را افزایش می‌دهد و پاسخ آزمایش‌ها با توجه به پیچیدگی آن روز پنج‌شنبه اعلام خواهد شد.

*سال گذشته ۴۰هزار پرنده براثر بوتولیسم تلف شدند

 /۸۶۰۳۴/ج/خ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.