پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

من رای می‌دهم، اما فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد

0

خبرگزاری فارس مازندران  ـ بهزاد پورمحمد| در سال‌های اخیر سوء مدیریت و عملکرد ضعیف تعداد زیادی از دولت‌مردان در رده‌ها و سطوح مختلف ملی، استانی و شهرستانی باعث شده تا اعتماد مردم به دولت سلب و تقریباً مردم از دولتی که با شعار تدبیر و امید به میدان آمده بود، به‌خاطر بی‌تدبیری ناامید شدند.

هر چند که در نظام‌های غلط مدیریت دولتی، وقتی ناظر و ارائه‌دهنده آمار و عملکرد، بدنه دولت و یا همان قوه مجریه باشد، همه چی از منظر خودشان گل و بلبل خواهد بود، حال آنکه مردم همین مثبت‌ها را هرگز حس نمی‌کنند و در زندگی و جامعه خود جاری نمی‌بینند. 

دولت چند سال است که مرتب از مهار تورم می‌گوید، حال آنکه تورم افسار گسیخته جامعه، بالای ۵۰ درصد هست و به مردم فشار زیادی وارد کرده است، دولت از فضای آرام در جامعه سخن می‌گوید، حال آنکه از این مسئله غافل مانده و یا خودش را به خواب زده است که این آرامش را مدیون صبر و تحمل همین مردم و ایثار و از خودگذشتگی آنها باید ببیند. 

مردمی که فشارهای اقتصادی، مشکلات معیشتی، کوچک شدن سفره آنها، بیکاری، ازدواج جوانان، مسکن و مواردی از این قبیل، تقریباً آنها را ناامید از دولت کرده، ولی مردم نسبت به کشورشان ایران، نسبت به انقلاب و نظام که برای آن چه خون‌های پاکی که ریخته نشده است، بی‌تفاوت نیستند. 

ایرانی توانمند هست و ایران را کشوری آباد، شاد و مقتدر می‌خواهد، برای ایرانی آرامش مردمش بسیار مهم هست، آرامشی که در تمامی ارکان زندگیشان جاری باشد، ایرانی نشان داده است که هرگز میدان را برای دشمن خالی نگذاشته و همیشه در شرایط بحرانی با حضور پر رنگ خود در تمامی صحنه‌ها و میدان ها، دشمنان ایران و ایرانی را ناامید کرده است. 

این بار نیز در انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ نیز چنین خواهد کرد، هر چند که از دولت حاکم، گلایه‌های زیادی دارد، ولی تمامی هموطنان ما برای سرنوشت خود و کشورشان قطعاً یک حضور تاریخی در انتخابات خواهد داشت.

مردم این بار نیز رأی خواهند داد، ولی برایشان فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور شود، این بار مطالبه‌گری مردم زیاد است و قطعاً خون پاک سردار شهید سلیمانی، بزرگ مرد تاریخ ایران مردم را هوشیارتر کرده و برای کشورشان ایران و مردم عزیزشان ارزش بیشتری قائل هستند. 

* مردم این‌بار به کسی رأی خواهند داد که به میدان آمده تا ضعف‌های دولت و دولت‌مردان، به‌نام انقلاب و نظام تمام نشود.

* به کسی رأی خواهند داد که آنچه دولت فعلی تعطیل کرده است را به چرخه تولید و امید مردم بازگرداند.

* به کسی رأی خواهند داد، آنچه که از بیت المال و از جیب مردم طی سال‌های اخیر به چپاول رفته است را به بیت‌المال و مردم برگرداند.

* به کسی رأی خواهند داد که خودش، دولتش و مدیرانش در قد و اندازه و از جنس این ملت بزرگ باشد.

* به کسی رأی خواهند داد که بجای گفتار درمانی و فریب مردم، خودش و دولتش مرد میدان باشد و مرد عمل.

* به کسی رأی خواهند داد که دست مفسدان و رانت خواران را قطع کند، تا درد مردم بیشتر نشود.

* به کسی رأی خواهند داد، تا جایی که ممکن است نشاط و شادابی را به جامعه برگرداند.

* به کسی رأی خواهند داد که پاسدار خون‌های به ناحق ریخته شده مردم و جوانان پاک سرزمین بزرگ ایران باشد. چه کسی پاسخگوی خون به ناحق ریخته شده سردار سلیمانی و هزاران شهیدی که برای ملت ایران و کشور عزیزمان ریخته شد، است؟

* به کسی رأی خواهند داد که فکری به حال معیشت مردم و سفره های کوچک شده مردم بکند.

* به کسی رأی خواهند داد که دغدغه تحصیل، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان را دغدغه خودش و دولتش بداند.

* به کسی رأی خواهند داد افتخارش مهار قیمت موز، گوجه و خیار و پیازی که خودش و بی‌تدبیری دولتش عامل افزایش قیمت آن بوده، نباشد.

* به کسی رأی خواهند داد که مدیران حوزه اقتصادیش توان مهار تورم افسار گسیخته را داشته باشند، نه اینکه خودشان عامل این تورم و نوسانات لحظه‌ای قیمت ارز باشند و در کمال وقاحت مدعی مهار آن.

* به کسی رأی خواهند داد تا دولتش پاسخگوی گرانی‌های افسار گسیخته باشد و دولتمردانشان بازار را به حال خود رها نکند و نظارت بر تمام امور در سرلوحه دولتش باشد. هر چند که شاید همین دولت‌مردان، نزدیکان و دوستانشان در سال‌های اخیر از بازار آشفته سودهای کلان به جیب زده باشند و درد مردم برایشان ارزشی نداشته باشد.

* به کسی رأی خواهند داد که دولتش نجیب باشد و نه وقیح، دولتی که برای تمامی اقشار مردمش احترام قائل باشد.

* به کسی رأی خواهند داد که برای دغدغه‌های روزمره مردم برنامه کوتاه مدت عملیاتی داشته باشد و برای اقتدار ایران و ایرانی برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد. 

* به کسی رأی خواهند داد که با گفتار درمانی و عدم صداقت در گفتار و عمل، مردم را بازیچه منافع خود و دولتش قرار ندهند.

* به کسی رأی خواهند داد بجای چرخیدن دور درخت پوسیده و بی‌ثمر برجام، به دور مردمش و توان ملتش در کنار تعامل سازنده با جهان بچرخند.

قطعاً این مردم از تبار همان مردان و زنانی هستند که با دست‌های خالی و قلبی مملو از ایمان به خدا و اعتقاد به توانمندی خودشان، طی ۸ سال دفاع مقدس جانانه از حیثیت و میهن خود دفاع کردند و ذره ای از خاک و شرف خود را به بیگانه نفروختند، اینان فرزندان خمینی کبیر (ره)، یاوران رهبر فرزانه انقلاب، شاگردان مکتب پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و دوست‌داران واقعی کشورشان هستند.

اینان همان مردمی هستند که در تنگناها دولت را از گرفتاری نجات دادند و مانع از غرق شدن دولت شدند، ولی دولت کنونی هر روز نسبت به گذشته به‌طور مرتب بر زخم‌های همین ملت نمک پاشیده و دغدغه‌های آنها را روز به روز زیادتر می‌کند، تا جایی که بسیاری از آن‌هایی که در ادوار گذشته به همین دولت رأی دادند و دوستدار آن بودند.

امروز به‌خاطر شرایطی که در جامعه به‌علت بی‌تدبیری و سوء مدیریت دولت حاکم شده، از دولت روی گردانده و سکوت کرده از روی شرم و یا به‌دنبال ناجی واقعی مردم و کشور عزیز ایران یعنی مرد میدان و عمل می‌گردند، تا با تشکیل کابینه‌ای قوی، سالم و مقتدر و به‌کارگیری مدیرانی از جنس خود این مردم باعث رفع دغدغه‌های جامعه و اقتدار هر چه بیشتر ایران و ایرانی شوند.

 /۸۶۰۴۸/ج

 

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.