پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

منطقه امت آباد آمل پایلوت کشوری بازآفرینی شهری شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجعفر رسولی عصر شنبه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان آمل گفت: ستاد بازآفرینی شهرستان آمل در راستای توانمندسازی ساکنان این منطقه عملکرد قابل قبولی داشته و به همین علت، اجرای طرح این منطقه مورد ارزیابی وپذیرش ستاد کشوری بازآفرینی شهری نیز قرار گرفته است.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد کشوری بازآفرینی شهری، ۳۰ درصد از بودجه بازآفرینی شهری باید وحتما در مناطقی که ستاد بازآفرینی پیش بینی کرده، در راستای توانمندسازی ساکنان آن منطقه اختصاص داده وهزینه شود.

وی به عضویت بیش از ۱۵ دستگاه و نهاد اجرایی وخدماتی در ستاد بازآفرینی شهری اشاره و اضافه کرد، که در منطقه امت آباد آمل بیش از ۱۰۰ خانوار سکونت که درسال های گذشته از برخی خدمات شهری محروم که در سال‌های اخیر با کمک شهرداری و ادارات خدمات رسان شهرستان، برخی از نارسایی‌های شهری جبران شد.

آمل کمترین درخواست برای بیمه بیکاری

فرماندار آمل همچنین به وجود حدود ۴۵ درصد فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران در شهرک و نواحی صنعتی این شهرستان اشاره کرد وگفت: با وجود شیوع و ادامه دارشدن بیماری کرونا در سطح جهان و راکد شدن و توقف واحدهای تولیدی و صنعتی، خوشبختانه در شهرستان آمل با تشکیل مستمر جلسات ستاد تسهیل ونیز رونق تولید، هیچ واحد صنعتی در سطح شهرستان تعطیل و یا نیمه تعطیل نشده است.

رسولی ادامه داد، درسال گذشته حدود چهار هزار نفر اقدام به دریافت بیمه بیکاری از تأمین اجتماعی کردند درحالی که با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا درکشور این وضعیت امسال در حدود حدود دو هزار نفر بوده است.

وی اضافه کرد، عملکرد ستادهای اقتصادی و اشتغال شهرستان با همکاری مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی درسطح استان رضایت بخش بوده و همراهی خوبی نیز با واحدهای تولیدی سطح شهرستان داشتند.

تعیین تکلیف طرح‌های نیمه کاره عمرانی درآمل

فرماندارآمل همچنین به وجود طرح‌های زیاد نیمه کاره در سطح این شهرستان اشاره کرد وگفت: دولت در سال آخر خدمتی خود تاکید زیادی برتکمیل طرح‌های عمرانی نیمه کاره دارد و از شهرستان‌ها نیز خواسته شده تا طرح‌های نیمه کاره‌ای که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، شناسایی وشرایط لازم برای تکمیل آنها فراهم شود.

رسولی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز گفت، انتظار است که مدیران دستگاه‌های اجرایی طرح‌های عمرانی را هرچه سریع‌تر فهرست بندی ودرجلسه شورای برنامه ریزی اعلام تا اولویت بندی تا هرچه سریع‌تر شاهد اجرا و تکمیل شدن آن در شهرستان باشیم.

کشتارگاه صنعتی آمل تعیین تکلیف شود

فرماندارآمل با اشاره به مشکلات زیاد بر سر راه اجرایی نشدن کشتارگاه صنعتی در این شهرستان نیز اشاره کرد وگفت: به دنبال مشکلات زیادی که کشتارگاه سنتی شهرداری برای ساکنان اطراف کشتارگاه به همراه داشته، مجوز استانی برای ساخت کشتارگاه صنعتی در شهرستان آمل صادرشده است.

رسولی اضافه کرد، با وجود انتخاب زمین و زیرساخت‌های لازم آن، متأسفانه هیچ اقدامی از سوی شهرداری آمل برای ساخت آن انجام نشد، انتظار هست که شورای اسلامی شهر وشهرداری آمل با جدیت وهمت بیشتری در راستای تسریع در ساخت کشتارگاه صنعتی و جایگزین شدن کشتارگاه قدیمی وسنتی اقدام کنند.

کد خبر 4942884
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.