پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ممنوعیت تردد براساس رنگ‌بندی ستاد کرونا اعمال می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، باتوجه به سوالات شهروندان در ارتباط با راهنمایی و رانندگی و گواهینامه و ساری با رحیم باقری جانشین پلیس راهور مازندران به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه با هم می‌خوانیم؛

*فارس: اقدامات و طرح‌های کنترلی پلیس راهور در فصل تابستان چیست؟

باقری: اولویت پلیس تسهیل در عبور و مرور و پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی بوده که در صورت مشاهده تخلفات خطرناک و حادثه‌ساز برابر قانون اقدام می‌شود.

*فارس: اولویت پلیس در برخورد با تخلفات چیست؟

باقری: باتوجه به حضور مستمر و شبانه‌روزی همکاران پلیس برای احساس آرامش و امنیت مردم، اولویت پلیس در برخورد با تخلفات؛  تخلفات حادثه حادثه‌ساز به‌ویژه سرعت غیرمجاز و حرکات مارپیچ و دوردور کردن ساعات پایانی شب و عبور ممنوع و عبور از چراغ قرمز است که برخورد با این مسائل به‌صورت جدی در دستور کار پلیس راهور است.

*فارس:  آیا همچنان ممنوعیت و محدودیت تردد کرونایی تداوم دارد؟

باقری: بله ـ همچنان در برخی شهرها که در رنگ‌بندی ستاد مقابله با کرونا قرمز و نارنجی مشخص شدند ورود با پلاک غیربومی و خروج از آن شهر ممنوع بوده که در صورت تردد برگشت و در صورت اصرار اعمال قانون خواهند شد.

*فارس: شرایط اخذ گواهینامه و اخذ پلاک خودروچیست؟

باقری: این موضوع در سایت راهور بارگذاری شده و مردم می‌توانند برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر به سایت مراجعه کنند و همچنین تلفن ۱۲۰ راهور آماده پاسخگویی به سوالات مردم خواهد بود.

*فارس: تکلیف پیامک خلافی اشتباه برای افراد چیست؟

باقری: اگر رانندگان پیامک اشتباهی دریافت کردند و دارای مدارک لازم باشند می‌توانند به پلیس راهور شعبه اجرائیات مراجعه کنند.

*فارس: درباره مهلت اعتبار وکالت‌نامه برای تعویض پلاک توضیح بفرمایید؟ اینکه فردی در روز اخر برای تعویض پلاک نوبت اینترنتی دریافت کند؟

باقری: البته مردم تلاش کنند قبل اتمام وکالت‌نامه اقدام به تعویض پلاک کنند اگر واقعا مشکل دارند به مدیران فنی شماره‌گذاری راهور تابعه مراجعه کنند البته اگر کسی بخواهد این موضوع را تکرار کند انجام نخواهد شد.

*فارس: انجام چه تخلفاتی نمره منفی دارد و چگونه می‌توان نمره منفی را حذف کرد؟

 باقری: همه تخلفات رانندگی دارای نمره منفی هستند ۲۰ تخلف حادثه‌ساز بیش از یک نمره منفی دارند اگر کسی نمره منفی گرفته تا ۶ ماه هیچ تخلف رانندگی نکنند به‌طور خودکار از سامانه حذف می شوند.

بار اول ۳۰ نمره منفی و ۳ ماه گواهینامه توقیف و پس از پرداخت ۶۰ هزار تومان به خزانه دولت مسترد خواهد شد؛  بار دوم ۲۵ نمره به مدت ۶ گواهینامه توقیف و پرداخت ۹۰ هزار تومان به حساب خزانه دولت و بار سوم ۲۰ نمره منفی گواهینامه فرد متخلف باطل و پس از یک‌سال و پرداخت ۱۵۰ هزار تومان مجددا می‌تواند ثبت‌نام و پس از شرکت در آزمون‌ها و تست‌های پزشکی گواهینامه اخذ کنند.

 /۸۶۰۳۴/ع

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.