پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ملت ایران تحقیر را با تحقیر جواب می‌دهد

0

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: خروج آمریکا از برجام یک هشدار جدی به دستگاه دیپلماسی ایران بود که در شرایط حساس باید با هوشمندی بیشتری عمل کنند تا عزت مردم ایران پایمال نشود. ترامپ با پاره کردن برگه توافق برجام به تمام کشورهای عضو بی‌احترامی کرد و قطعا جواب پشیمان کننده‌ای از ملت ایران خواهد گرفت؛ چراکه ملت ایران تحقیر را با تحقیر جواب می‌دهد.

علی محمد شاعری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برجام یک توافق چند جانبه و مشترک میان 6 کشور و یک سند بین المللی بود که به تصویب و تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید و هر مصوبه‌ای که به تایید شورای امنیت برسد برای تعهدکنندگان الزام آور است. باوجود این‌که بسیاری از نظرات و مطالبات مردم ایران در توافق 1+5 لحاظ نشده بود اما ایران برای اثبات حسن نیت خود مفاد برجام را پذیرفت زیرا یک توافق نسبی بین این کشورها بود و همه متعهد شدند تمامی مفاد آن را به طور کامل و برای همیشه مورد احترام قرار دهند اما آمریکا به ملت ایران، مجامع جهانی و کشورهایی که در برجام نقش داشتند بی‌احترامی کرد و ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با یک روش قلدرمابانه و بی‌شرمانه و با توهین به ملت بزرگ ایران به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.

وی افزود: برجام یک توافق برد برد و به نفع همه کشورهای عضو است اما روحیه زیاده‌خواهی و استعمارگری آمریکا موجب شد که از برجام خارج شود و قطعا نتیجه خروج از برجام بیش از آن‌که به کشورهای عضو صدمه وارد کند به خود آمریکا لطمه حیثیتی وارد کرده است و ثابت می‌کند که آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نیست.

وی با بیان این‌که «کشورهای اروپایی تاکنون اعلام کردند از توافق برجام حمایت می‌کنند اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این کشورها نیز قابل اعتماد نیستند و به این کشورها خوش بین نیستیم»، افزود: کشورهای استعمارگر توسعه‌طلب و بدعهد هستند و در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی؛ ایران همه این‌ها را آزموده و قطعا “آزموده را آزمودن خطاست” و معتقدم در شرایط جدید اگر قرار است در برجام بمانیم باید از سایر کشورهایی که مدعی هستند از توافق برجام حمایت می کنند تضمین‌های لازم برای اجرای تعهدات را اخذ کنیم و به ایران اطمینان دهند که تحت شرایط خاص و در صورت تهدید آمریکا از توافق برجام خارج نمی‌شوند؛ زیرا ممکن است آمریکا با تهدید و فشار این کشورها را مجبور کند که از ادامه همکاری با ایران در چهارچوب معاهده برجام خودداری کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی نشان داده که نمی‌توان به آمریکا و کشورهای استعمارگر اعتماد کرد؛ زیرا در بزنگاه‌ها تعهدات خود را رها می‌کنند و ایران به خوبی دولت آمریکا و هم‌پیمانان وی را می‌شناسد؛ زیرا بیش از هر کشور دیگری در جهان از این کشورها آسیب دیدیم و جوانان ایران با تسلیحات این کشورها به شهادت رسیدند و صدام با حمایت همین کشورها به ایران حمله کرد و منافقان، سلطنت‌طلبان و تروریست‌ها در دامن همین کشورهای به ظاهر مدرن و پیشرفته در امنیت زندگی می‌کنند در حالی که این کشورها به حقوق بشر و تعهدات انسانی پایبند نیستند و متناسب با منافع اقتصادی کشور خود تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند.

وی گفت: این‌که آمریکا به راحتی از توافق برجام خارج شد و هیچ مشکلی برای آمریکا به وجود نمی‌آید یکی از ضعف‌های برجام است به همین دلیل در مذاکراتی که قرار است دستگاه دیپلماسی ایران با کشورهای دیگر عضو توافق برجام انجام دهد نباید اشتباه گذشته را تکرار کنند بلکه باید با زیرکی و هوشمندی تضمین‌هایی را برای پایبندی به تعهدات برجام از اتحادیه اروپا بگیرند که دیگر شاهد خروج راحت آن کشورها از توافق برجام نباشیم.

وی اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام یک هشدار جدی به دستگاه دیپلماسی ایران بود که در شرایط حساس باید با هوشمندی بیشتری عمل کنند تا عزت مردم ایران پایمال نشود. ترامپ با پاره کردن برگه توافق برجام به تمام کشورهای عضو بی احترامی کرد و قطعا جواب پشیمان کننده ای از ملت ایران خواهد؛ گرفت چرا که ملت ایران تحقیر را با تحقیر جواب می دهند.

شاعری افزود: ترامپ می‌خواست ملت ایران و مسئولان جمهوری اسلامی و کشورهای عضو برجام را مرعوب رفتار خود کند اما غافل از آن‌که نظام ارباب رعیتی و برده‌داری و دوران استعمارگری به پایان رسیده است و ملت ایران 40 سال قبل نوکر اصلی آمریکا در ایران را سرنگون و از کشور خارج کرد و دست آمریکا از دخالت در امور داخلی ایران کوتاه و قطع شد. آمریکا با خروج از برجام قصد داشت به دلیل شکست های پی در پی در سوریه، عراق و لبنان و به مخاطره افتادن منافع اقتصادی خود از ملت ایران انتقام سیاسی بگیرد در حالی که ایران این تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تحلیل رسانه‌های دنیا و واکنش اکثریت کشورها و ملت‌های آزادی‌خواه جهان این رفتار ترامپ را محکوم کردند و ترامپ بیش از هر زمان دیگری منزوی شد و حقانیت و مظلومیت جمهوری اسلامی ایران و بی‌اعتمادی به دولت آمریکا به جهانیان ثابت شد. با توجه به تسلط رسانه‌های استعماری بر افکار عمومی دنیا شفاف‌سازی هویت واقعی کار سختی است اما در مسیر تاریخ اتفاقاتی صورت می‌گیرد که هویت کشورهای ظالم و مظلوم را به جهانیان شفاف و روشن می‌سازد.

وی افزود: مردم ایران با هر گرایش سیاسی از جمله اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدالیون و عموم مردم در دفاع از منافع ملی کوچک ترین درنگی نمی‌کنند و با وحدت، همدلی و متفق القول در کنار هم قرار می‌گیرند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و تجربه 40 سال عمر انقلاب این حرف را ثابت می‌کند که نمونه بارز آن یکپارچگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس و در مقابله با توطئه‌های آمریکا و عوامل ناامن کننده منطقه بود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: حفظ حقوق هسته‌ای ایران در واقع حفاظت از عزت ملی و هویت ایرانی است؛ چراکه هدف از انقلاب اسلامی رسیدن به آزادی، استقلال و دست‌یابی به هویت ایرانی و اسلامی بود. هر تهدیدی که بخواهد منافع ملی از جمله اقتصاد، فرهنگ، عزت ملی و مبانی دینی ایران را خدشه‌دار کند ایرانی‌ها با جان خود از عزت ملی، استقلال و آزادی خود دفاع می‌کنند و به همین دلیل در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری به وحدت، همدلی، انسجام و فضای آرام و کم تنش نیاز داریم تا مانند همه گردنه‌های انقلاب که با موفقیت از آن ها عبور کردیم از این مسیر نه چندان سخت نیز به سلامت گذر کنیم.

وی در پایان با بیان این‌که «آمریکا می خواهد جنگ روانی بر علیه ملت ایران به راه بیندازد و بازار و اقتصاد ایران را متلاطم کند تا به اهداف شوم خود دست یابد»، تصریح کرد: مجلس، دولت و مردم باید کنار هم باشند تا برای چالش‌ها و مشکلات مهمی که در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی وجود دارد راه حل‌های علمی و مدبرانه‌ای اتخاذ کنند و اگر کنار هم باشیم و با آرامش با رخدادی که توسط آمریکای زیاده خواه اتفاق افتاد مواجه شویم می‌توانیم جلوی بسیاری از تلاطم‌های اقتصادی را بگیریم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.