پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معلمی برای همه فصول/ از ماندن شب‌های زمستان در مدرسه تا تداوم تدریس در تابستان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مهربانی در روزهای کرونایی موضوعی بوده که بیشتر جلوه‌گر شده و در این مسیر، این معلمان بودند که پیش‌قدم شده و نه تنها نگذاشتند آموزش تعطیل شود بلکه با خلاقیت توانستند گره از سایر مشکلات نیز بردارند.

در روزهای کرونایی که کلاس‌های درس تعطیل شدند در همین نزدیکی‌ها معلمانی بودند که به‌دلیل محرومیت و نبود امکانات سر کلاس درس حاضر شدند و دست از تلاش برنداشتند تا نبض آموزش همچنان به صدا درآید.

 

*الفبای عشق و محبت حتی در روزهای قرمز کرونایی 

حتی در صورت وجود زیرساخت‌های مخابراتی، والدین دانش‌آموزان در نقاط محروم روستایی در شرایطی نبودند که بتوانند تلفن همراه یا تبلت تهیه کنند و به همین دلیل این مهربانان بودند که الفبای عشق و محبت را حتی در روزهای قرمز کرونایی زمزمه کردند.

در این گزارش به سراغ شهربانو اکبری مدیر دبستان شاه‌نوری روستای لوط لاریجان رفتیم که کارهای بسیار خلاقانه‌ای در عین محرومیت انجام داده تا کلاس درس تعطیل نشود.

کار هر روز این معلم تدریس از ساعت هفت صبح تا ساعت ۲۱ شب بود و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرده حتی دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه و تحصیل باهم برخورد نکنند.

شهربانو اکبری مدیر دبستان شاه‌نوری روستای لوط لاریجان در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: از سال ۶۸ تاکنون به‌عنوان معلم در این مدرسه به‌عنوان مدارس عشایری فعالیت دارم.

 

امسال هفت دانش‌آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند البته یک نفر از دانش‌آموزان از فروردین ماه امسال به جمع دانش‌آموزان اضافه شدند.

 

 

این مدیرآموزگار اضافه می‌کند: تا قبل از سال ۹۸ مدرسه کانکسی بوده ولی در سال ۹۸ مدرسه احداث شد و بسیاری از مشکلات برطرف شد.

*سبز شدن حیاط مدرسه

باتوجه به هزینه‌های مدرسه در حیاط مدرسه نسبت به کاشت جالیز اقدام کردم تا بتوانم بخشی از هزینه‌ها پوشش دهم که همین اتفاق هم افتاد.

اکبری تصریح می‌کند: با توجه به شرایط اقتصادی مردم در کنار معلمی هم به کشاورزی و دامداری مشغول هستم و با فروش محصولات تولیدی تلاش می‌کنم بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهم.

به‌مناسبت‌های مختلف از جمله عید فطر بسته‌های معیشتی تهیه کردم و در اختیار خانواده‌های دانش‌آموزان قرار دادم.

وی یادآور می‌شود: به‌‌مناسبت عید نوروز برای همه دانش‌آموزان لباس عیدی خریداری کرده و به آنان هدیه دادم، چرا که خوشحالی آنان بهترین هدیه برای من بود.

* زمستان شب‌ها در مدرسه می‌ماندم

حتی امسال در روزهای قرمز کرونایی کلاس و درس برقرار بود و در برخی ایام باتوجه به وخامت اوضاع کلاس درس در حیاط مدرسه برپا بود اما تعطیل نشد.

این مدیر آموزگار بیان می‌کند: با توجه به اینکه محل زندگی من در روستای دیگری است باز هم رفت و آمد می‌کردم اما معمولا در زمستان با توجه به بارش برف در مدرسه می‌ماندم تا دانش‌آموزان پشت در نمانند.

 

شرایط روستا به گونه‌ای است که شاهد ارتفاع بالای برف در روستا هستیم به‌طوری‌که بارش برف موجب بسته شدن جاده‌ها می‌شد اما با تلاش اهالی مسیر را باز می‌کنیم تا مشکلی برای رفت و آمد دانش‌آموزان پیش نیاید.

اکبری خاطرنشان می‌کند: این روزها هم که کلاس درس به پایان رسیده اما همچنان با دانش‌آموزان دروس پایه کار می‌شود و تحقیق پروژه مهر نیز در دستور کار دانش‌آموزان مدرسه قرار دارد.

 

*چراغ آموزش در این مدرسه روشن است

وی گریزی به سال‌های گذشته زد، زمانی‌که قرار بود کار معلمی را آغاز کند شرایط روستا به این خوبی نبود، حتی مدرسه‌ای نبود؛ کانکسی بود با هزار دردسر؛ ولی همه مشکلات و ضعف‌ها باعث نشد دست از آموزش بردارد و همچنان چراغ آموزش در این مدرسه روشن مانده است.

 

به گزارش فارس، یک مدیر آموزگار با انجام کارهای خلاقانه توانسته امور مدرسه را به گونه‌ای مدیریت کند که دانش‌آموزان در عین محرومیت از تحصیل بازنمانند و این روزها که همه جا صحبت از انتخابات است انتظار مردم این بوده کسی که قرار است مدیریت شهر و کشور را برعهده گیرد تعهد و مسؤولیت‌پذیری کمترین موضوع است، همانگونه که این مدیر آموزگار توانسته به‌خوبی با تعهد و مسؤولیت‌پذیری از پس مشکلات مدرسه برآید.

 

 

 /۸۶۰۳۴/ج/خ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.