پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معطلی ۳ ماهه تولیدکنندگان مرغ برای دریافت سویا

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، قصه پرغصه مرغداران تمامی ندارد، به‌طوری‌که با افزایش و یا کاهش قیمت مرغ این تولیدکنندگان هستند که یا با دست خالی و در برخی موارد اندک با سود پایین بار تولید را بر دوش بکشند.

طی ماه‌ اخیر هرچند قیمت مرغ مطلوب بوده اما تولیدکنندگان مرغ روزهای سختی را پشت سر می‌گذرانند به‌طوری‌که هم بحث جوجه‌ریزی و هم تامین نهاده‌ها برایشان مشکلاتی درپی داشته است.

تولیدکنندگان مرغ این روزها نگران تامین نهاده‌ها هستند چراکه علاوه بر کیفیت، بحث خرید سویا که
علاوه بر بحث نقدینگی در خرید که حتی تا سه ماه هم به طول انجامیده، نگرانی‌هایی برایشان درپی داشته است.

درست است تولیدکنندگان با هر سختی طی ماه‌های اخیر بازار مرغ را تامین کردند اما اگر بحث سویا و همچنین کیفیت نهاده با همین شرایط تداوم یابد نگران هستند که امیدواریم تا دیر نشده در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

عطاءالله حسن‌زاده عضو هیات مدیره مرغداران گوشتی کشور در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: این روزها بحث نهاده‌ها مشکل اصلی تولیدکنندگان است؛ به‌طوری‌که تولیدکنندگانی که در مرداد و شهریور ماه امسال نسبت به خرید سویا اقدام کردند هنوز سویا به دست‌شان نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اشاره به اینکه معطلی ۳ ماهه سویا مرغداران را نگران کرده است، افزود: موضوع دیگر بحث کیفیت نهاده‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت هزینه تمام شده را افزایش می‌دهد.

حسن‌زاده به جوجه‌ریزی ۱۲۵ میلیون قطعه‌ای در کشور و همچنین ۱۶ میلیون قطعه‌ای در استان مازندران اشاره کرد و گفت: جوجه‌ریزی مطلوب بوده و قیمت‌ها هم متعادل است.

وی با هشدار فصل سرما و احتمال بروز بیماری‌های فصل سرد سال، تصریح کرد: لازم است مرغداران به کیفیت تامین نهاده توجه کنند؛ در غیر این صورت آسیب‌پذیری واحدهای تولیدی شدید و غیرقابل جبران خواهد بود.

این عضو هیات مدیره مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه لازم است تولیدکنندگان بحث مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای را جدی بگیرند تا دچار چالش نشوند، گفت:  در این شرایط باتوجه به بالا بودن هزینه ممکن است مرغداران آسیب جدی ببیند به همین منظور توجه به هشدارها ضروری است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.