پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی و دریافت نرم افزار «قرآن فارسی» برای گوشی های اندروید

آقای فریبرز مهدی نژاد کیاسری یکی از برنامه نویسان و جوانان خوش ذوق این عرصه است که با توجه به توانایی خود در زمینه ی برنامه نویسی اندروید، آن را برای ارائه ی برنامه ای برای گوشی های هوشمند با پلتفرم اندروید به کار بست و نتیجه ی تلاش وی انتشار نرم افزار « قرآن هوشمند فارسی » می باشد.

1

با توسعه و پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات به ویژه به واسطه ی گوش های تلفن همراه که امروزه با ارائه ی امکانات فراوان هر گونه کاری را که در گذشته برای هر کدام از آنها وسیله و ابزاری جدا را طلب می کرد، در خود جای داده است شاهد ارائه و انتشار محصولات به ویژه فرهنگی در این حوزه هستیم.

توسعه ی پلتفرم اندروید به ویژه در ایران که یکی از محبوب ترین پلتفرم های تلفن همراه در کشور است، برنامه نویسان و توسعه دهندگان این پلتفرم در کشور را بر آن داشت تا با ظرفیت این تکنولوژی به اشاعه و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی بپردازند.

آقای فریبرز مهدی نژاد کیاسری یکی از برنامه نویسان و جوانان خوش ذوق این عرصه است که با توجه به توانایی خود در زمینه ی برنامه نویسی اندروید، آن را برای ارائه ی برنامه ای برای گوشی های هوشمند با پلتفرم اندروید به کار بست و نتیجه ی تلاش وی انتشار نرم افزار « قرآن هوشمند فارسی » می باشد.

آقای مهدی نژاد در معرفی این برنامه متنی را برای پایگاه خبری چهاردانگه ارسال کرده است:

فریبرز مهدی نژاد کیاسری هستم در ساری استان مازندران زندگی می کنم، سالهای طولانی منتظر نرم افزاری برای گوشی های هوشمند بودم، که بتوانم کتاب آسمانی خدا (قرآن) را به زبان فارسی مطالعه کنم و متوجه محتوای آن شوم، ولی متاسفانه انتظار فایده ای نداشت، با تلاش و تکیه به خدای عزیزم در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۴ با مشورتهای دینی از دفتر آیت ا… مکارم شیرازی و کمک برادرم دانیال مهدی نژاد توانستم سعادت ساخت نرم افزاری با چنین محتوای ارزشمندی را داشته باشم.

این نرم افزار برای گوشی های هوشمند طراحی شده است و به شما کمک می کند که براحتی کتاب بزرگ قرآن را مطالعه کنید.

با استفاده از این نرم افزار براحتی متوجه محتوای پر نور قرآن شوید.

این نرم افزار نخستین نرم افزار قرآن فارسی رایگان با امکانات فراوان میباشد.

این نرم افزار مورد تایید دفتر آیت ا… مکارم شیرازی (نورشان مستدام) و کارشناسان فروشگاه های بازار و کندو می باشد.

quran

برای دریافت این برنامه می توانید به سایت های « بازار » یا « کندو » مراجعه کرده و یا از طریق نرم افزار های این دو سایت آن را دریافت کنید.

نرم افزار قرآن فارسی در فروشگاه بازار (اندروید)

لینک:

https://cafebazaar.ir/app/com.farsi.smart.smart/?l=fa

 

QR بارکد:

 برنامهٔ QR Code

…………………………………………………………………………..

نرم افزار قرآن فارسی در فروشگاه کندو (اندروید)

لینک:

http://cando.asr24.com/app.jsp?id=8441699&name=%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%20%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C&package=com.farsi.smart.smart

 

QR  بارکد:

…………………………………………………………………………..

توضیحات نرم افزار هوشمند  قرآن فارسی:

من خیلی دوست دارم بدونم خدای بزرگ تو قرآن به ما انسانها چی گفته، ولی زبان عربی بلد نیستم، میخوام یه نرم افزار اندروید باشه، کاملا فارسی که بتونم کتاب قرآن و بصورت فارسی تو گوشیم همیشه همراهم داشته باشم تا راحت مطالعه کنم، میخوام کم حجم باشه تازه سرعتش هم برام مهمه، اگه رایگانم باشه که فوق العاده اس…خواندن قرآن به زبان اصلی خودش (عربی) ثواب بسیاری دارد،اما اگر میخواهید متوجه محتوای قرآن شوید باید زبان عربی را یاد بگیرید یا اگر یادگیری زبان عربی برایتان میسر نیست بهترین گزینه برای شما این نرم افزار است. چرا؟

چون:

– این نرم افزار کتاب قرآن به زبان فارسی می باشد.

– متن فارسی قرآن برگرفته از ساده ترین ،قابل فهم ترین و روان ترین ترجمه فارسی میباشد.

– قابلیت “ادامه مطالعه” : این گزینه آخرین آیه خوانده شده را برایتان می آورد.

– جستجوی هوشمند : با این جستجو شما قادر خواهید بود جمله ، کلمه و حتی حروف را هم جستجو کنید.

– دراین نرم افزار قابلیت یادداشت برداری از آیه ها وجود دارد.

– جدا سازی آیه ها توسط کاربر برای دسترسی آسان به آنها.

– حجم پایین نرم افزار نسبت به نرم افزار های قرآنی.

– سرعت بسیار بالای نرم افزار.

– بدون نیاز به دیتا.

– دارا بودن مشخصات کامل سوره ها بهمراه لغت نامه معنی نام سوره ها.

– دارا بودن فهرست جز و سوره.

– قابلیت نصب در کارت حافظه.

– طراحی شده برای ساعت ها مطالعه بدون خستگی.

– استفاده نرم افزار در دو حالت عمودی و افقی.

– تغییر اندازه قلم متن قرآن.

– تغییر رنگ پس زمینه به به سه رنگ مختلف.

همه این ویژگی ها برای اولین نسخه این نرم افزار می باشد.(در نسخه های بعدی تفسیر روان برای هر آیه و قرائت فارسی هم قرار خواهد گرفت)

چه جالب!!! با این نرم افزار میتونم در حین مطالعه آیاتی که برام مهمه رو با یادداشت جدا کنم، خوبیش اینه که دسترسی به اینترنت و سخت افزار گوشی نداره. تازه اگه انتقاد یا پیشنهادی داشتم میتونم به میل سازنده بفرستم تا بتونه تغییرش بده یا بهش اضافه کنه.

ضمن تشکر ویژه از آقای مهدی نژاد کیاسری بابت طرحی و معرفی این نرم افزار، پایگاه خبری چهاردانگه آمادگی دارد تا محصولات و آثار همه ی هنرمندان، برنامه نویسان و طراحان، به ویژه در حوزه دیجیتال چهاردانگه را در این پایگاه خبری معرفی و منتشر نماید.

1 نظر
  1. ناصر سعیدی کیاسری می گوید

    فریبرز بسیار هنرمند است و حتما چیزای بیشتری از فریبرز می شنویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.