پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی منطقه شکار ممنوع جدید در مازندران

0

سیدروح‌الله اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: منطقه زیستگاهی ۳۰ هزار هکتاری نشل شهرستان آمل به‌عنوان منطقه جدید شکار ممنوع در استان مازندران معرفی شد.

وی افزود: با شناسایی عرصه‌های دارای ظرفیت زیستگاهی، اهداف حفاظتی و برنامه‌های محیط‌زیست بهتر دنبال خواهد شد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: زیستگاه‌هایی که از لحاظ جمعیت و تنوع گونه‌های جانوری از شرایط ویژه‌ای برخوردار هستند با انجام روال اداری و پیگیری به جمع مناطق چهارگانه افزوده می‌شوند.

این مسؤول تصریح کرد: در استان مازندران تاکنون ۱۱ منطقه شکار ممنوع با مساحت ۲۵۰ هزار هکتار داشتیم که با اضافه شدن این منطقه شکار ممنوع در آمل به ۱۲ منطقه با مساحت ۲۸۰ هزار هکتار افزایش یافت.

اسماعیلی ادامه داد: با پیگیری اقدامات حفاظتی در صورتی‌که وضعیت تنوع زیستی در این منطقه به شاخص مورد نظر دست یافت این منطقه در لیست مناطق چهارگانه قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: روال به این صورت بوده که ابتدا منطقه با ارزش حفاظتی به‌عنوان منطقه پشتوانه و درصورت دارابودن  قابلیت ارتقای سطح حفاظتی با استعلام از دستگاه‌های مرتبط و موافقت آن در شورای عالی به‌عنوان منطقه  چهارگانه به تصویب خواهد رسید.

 /۸۶۰۳۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.