پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معدوم سازی بیش از ۱۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مازندران

0

فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تشریح اجرای طرح سلامت نوروزی در مازندران، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین، ۳۱ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن مختلف تاکنون انجام شده است.

او افزود: ۱۱۲ مرکز در این مدت به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی با هماهنگی و دستور مراجع قضایی پلمب شدند و ۱۸۶۲ اخطار کتبی صادر صادر شده است.

غلامی با اعلام اینکه ۱۲ هزارو ۲۷۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز معدوم شده است، گفت: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۴ هزار و ۹۵۸ مورد بوده است.

او با اشاره به مراجعه و ویزیت ۶۴ هزار و ۵۹۶ بیمار توسط پزشکان عمومی مستقر در مراکز بهداشتی درمانی استان از صدور ۵۱ هزار و ۲۰۹ نسخه دارویی خبر داد و افزود: بیش از ۱۹۳ هزار و ۱۳۶ نفر در بخش اورژانس بیمارستانی ویزیت و ۳ هزار و ۸۴۵ جراحی و هزار و ۴ زایمان انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که مردم از ابتدای طرح سلامت نوروزی در ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ۳۷ هزار و ۸۰۰ بار با اورژانس ۱۱۵ مازندران تماس گرفته‌اند، تعداد ماموریت انجام شده توسط اورژانس۱۱۵ را در این مدت ۱۱ هزار و ۷۸۳ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد هزارو ۴۱۵ ماموریت مربوط به انتقال مصدومان تصادفات جاده‌ای و حوادث ترافیکی بوده است.

او افزود: میزان فوتی ماموریت‌های حوادث ترافیکی و تروما اورژانس ۱۱۵ در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.