پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معتادان مازندران یک هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی و غذایی دریافت کردند

0

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی بهزیستی مازندران، ۱۰ مرکز  کاهش آسیب معتادان در شهرهای نکا میاندرود ساری قائمشهر آمل و نور و تنکابن فعال می باشند که تاکنون بین یکهزار و ۵۰۰خانواده بسته بهداشتی و تغذیه ای به ارزش  ۱۵۰ میلیون تومان در مرحله اول توزیع شد.

به گفته بهزیستی مازندران همچنین غربالگری و پویش کرونایی این افراد در محل‌های تجمع و پاتوق معتادین به صورت مستمر انجام می‌گیرد و افرادی که دارای علامت هستند به اورژانس پزشکی جهت کارهای درمانی ارجاع می‌شوند.

 در اجرای این طرح بسته‌های آموزشی و بهداشتی توسط تیم های سیار بهزیستی و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، بین معتادان تحت پوشش توزیع می‌شود. اقشار هدف این طرح عمدتا به علت سوء تغذیه دچار کاهش سطح ایمنی در بدن بوده و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند.

در اجرای این طرح، آموزش و آگاه بخشی افراد بی خانمان و کارتن خواب مصرف کننده مواد در ارتباط با بیماری کرونا، انجام می‌شود و علاوه برآن بسته‌های آموزشی حاوی نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و نیز بسته‌های بهداشتی؛ مواد شوینده؛ ضدعفونی کننده و ماسک تحویل آن‌ها می‌شود.

در پی شیوع ویروس کووید ۱۹ طرح پیگیری ومراقبت از بیماران کرونایی بی خانمان و معتادان بی سرپناه در سراسر کشور اجرا می‌شود تا از بیماری کرونا در میان اقشار هدف و سرایت آن به سایر شهروندان جلوگیری شود. 

براساس آمار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران این استان حدود ۶۰ هزار معتاد دارد که بیش  از ۵۴ هزار نفر از این معتادان  در ۵۴۴ مرکز ترک اعتیاد در حال درمان هستند.

در ۱۰ماه سال ۹۸ بیش از ۲۱ هزار معتاد در مراکز مراقبتی و ترک اعتیاد استان پذیرش شدند.

بر اساس آخرین آمار میانگین شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ۵/۴ درصد است که این میزان در مازندران ۲/۶ درصد می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.