پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون ناجا: مقابله با اعتیاد نیازمند بهره گیری از ظرفیت سمن هاست

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ،  سرهنگ مهدی بهرامی روز پنجشنبه در همایش تخصصی نقش مشارکت های اجتماعی در کاهش اعتیاد در مجتمع فرهنگی و هنری پیامبر اعظم (ص ) رویان شهرستان نور افزود : امروز مسئولان دست اندرکار در زمینه مقابله با اعتیاد در دو حوزه مشکل دارند؛ یکی در بعد پیشگیری قبل از اعتیاد و دیگری  فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای بهره گیری از تشکل های مردم نهاد در زمینه مددکاری اجتماعی است .

وی اظهار داشت : اگر در بعد پیشگیری از اعتیاد و گسترش آن فعالیت شود ، یقینا در این بخش به موفقیت های بیشتری دست خواهیم یافت ولی تا زمانی که بحث مددکاری اجتماعی دولتی باشد اهداف مدنظر محقق نمی شود.

این فرمانده انتظامی توضیح داد : به عنوان مثال اگر در محله ای به فرض مثال پنج معتاد وجود داشته باشد باید دیگر افراد جامعه در این منطقه وارد عمل شوند و حتی باید از ظرفیت مشاغل و مهارت های آنها برای پیشگیری از این معضل بهره برد.

 معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: بررسی ها نشان داده که امروز حدود ۸۰ درصد از خانواده ها شناخت کاملی از پیامدهای سوء و خطرات خانمان سوز اعتیاد ندارند  و حتی نمی دانند به چه شیوه ای باید با این پدیده برخورد کنند.

وی با اعلام این که  دست کم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور مواد مخدر مصرف می کنند، افزود: خانواده ها یقینا از این تعداد افراد معتاد متاثر خواهند شد و اگر آمار جمعیت هر خانواده ای دستکم پنج نفر محاسبه شود ، می توان مدعی شد حدود ۱۵ میلیون نفر درگیر این بلای خانمان برانداز در کشور هستند.

سرهنگ بهرامی ناجا تاکید کرد: باید نقاط ضعف در بعد پیشگیری ، مقابله و برخورد با پدیده اعتیاد شناسایی و نقاط قوت تقویت شود و مسئولان و مردم نیز نسبت به این پدیده حس مسئولیت پذیری داشته باشند .

فرماندار نور نیز در این همایش با اشاره به تاکید وزیر کشور مبنی بر اجتماعی کردن آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: امروز باید به نحوی برنامه ریزی و اقدام شود تا بتوان خانواده ها را درگیر این مساله کرد و نقش مراکز علمی و دانشگاهی نیز در این حوزه و در پیشگیری از این پدیده اجتماعی موثر خواهد بود.

علی شادمان افزود : بررسی ها نشان داده که بیشتر اعضای خانواده معتاد درگیر این بلای خانمان سوز می شوند لذا باید حساسیت خانواده ها را نیز به این پدیده شوم بیشتر کرد .

وی همچنین خواستار همکاری و همراهی بیشتر سازمان های مردم نهاد برای پیشگیری از پدیده اعتیاد در این شهرستان شد.

این همایش یکروزه که با هدف مطرح کردن  راه های پیشگیری و گسترش اعتیاد و نیز  همراهی و همکاری  سازمان های مردم نهاد و اداره بهزیستی نور برگزار شد ، به کار خود پایان داد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

۷۰۷۸ /۱۶۰۲/1654

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.