پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون میراث فرهنگی: سازه مسجد جامع ساری مرمت می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد حسن طالبیان  امروز حاشیه بازدید از مسجد تاریخی جامع ساری  با بیان اینکه بلافاصله نسبت به مرمت و بازسازی سازه مسجد اقدام می‌شود اظهار داشت: همزمان باید برای تاسیسات یک طرح یکپارچه وجود داشته باشد تا از کابل گذاری‌های گسترده و پراکنده جلوگیری شود.

وی افزود: در چندماه آینده نیز از منابع استانی و ملی برای مرمت مسجد تاریخی کمک می‌شود تا بخش‌های تاریخی مرمت شود و بعد برای مرمت بخش‌های دیگر اقدام می‌شود.

طالبیان افزود: علاوه بر این برای ساماندهی بخش تاریخی و بافت‌های اطراف باید اقدام شود زیر آن هم وضعیت خوبی ندارد و اختشاشات مختلفی در نماها وجود دارد.

معاون میراث فرهنگی با بیان اینکه  هیئت امنای مسجد و مراکز دولتی باید نظارت کنند و از کشیدن کابل‌های اضافی برق بپرهیزند تصریح کرد: نباید کابل‌ها بیش از ظرفیت باشد و خسارت وارده به بخش‌های قاجاری بنای مسجد تاریخی جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه از دیشب با تلاش‌های آتش‌نشان، شهرداری و گروه‌های مختلف کار اطفای حریق انجام و آتش مهار شد، تاکید کرد: باید از شعله‌ور شدن دوباره آتش پرهیز و جلوگیری شود.

طالبیان با اظهار اینکه آواربرداری مسجد تاریخی همزمان در حال انجام است، گفت: بخشی از درب‌ها و چوب‌ها به‌کار رفته در مسجد جدید و قابل بازسازی است اما بخشی از ابنیه مربوط به دوره قاجاری است و خسارت‌های این بخش جبران ناپذیر است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.