پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون رئیس جمهور در اختتامیه اشکواره ملی حسینی سخنرانی می کند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، امید خزر شب گذشته در مراسم شب شعر عاشورایی اشکواره حسینی اظهار کرد: در ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی تعداد ۳ هزار و ۷۸ اثر از هنرمندان کشورمان و حتی خارج از کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: آثار در شش بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک و نوجوان و داستان کوتاه به رقابت گذاشته شد.

دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی تصریح کرد: آئین اختتامیه این رویداد مهم ملی ۲۸ شهریور ساعت ۱۹ در سالن همایش های دانشگاه شمال شهرستان آمل برگزار می شود.

خزر با اشاره به اینکه سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور مهمان ویژه این همایش است، متذکر شد: سید محمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از دیگر مهمانان اشکواره حسینی هستند.

وی با اشاره به ارسال آثار هنرمندان پنج کشور، بیان کرد: هنرمندان و صاحبان آثار کشورهای ایران، سوریه، عراق، افغانستان و ترکیه به اشکواره حسینی اثر ارسال کردند همچنین بیش از یک هزار هنرمند آثار خود را به رقابت گذاشتند که بیشترین تعداد اثر دریافتی به بخش عکس با ارسال بیش از یک هزار و ۳۰۰ اثر از ۲۷۸ عکاس بازمی گردد.

خزر با اشاره به اینکه آثار ارسالی در موضوع محوری امام حسین(ع)، نهضت عاشورا و مدافعان حرم ارسال شد، خاطرنشان کرد: اشکواره حسینی از ۱۶ تا ۲۷ شهریور با اجرای نمایش خیابانی، محافل شعر و ادب، نمایشگاه عکس و داستان سرایی برای عموم اجرا شد.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.