پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون رئیس‌جمهور: واردات برنج نباید به تولید داخل ضربه وارد کند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و‌ توسعه استان، ضمن اشاره به اینکه اقتصاد ایران یک دهه فرصت‌سوزی را پشت سر گذاشته و با تلاش دولت مردمی سیزدهم رشد اقتصادی آن از شرایط صفر و منفی خارج شده و اکنون و در سال جاری به هفت درصد رسیده است، اظهار کرد: میزان رشد اقتصادی کشور در ۶ ماه نخست امسال در حالی به ۷ درصد رسیده که نرخ بیکاری در کشور نیز ۷ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: دولت سیزدهم از کارنامه صحبت می‌کند و هر کارنامه خوبی به برنامه خوب و دقیق نیاز دارد که در همین راستا نیز برای دولت سیزدهم برنامه‌ریزی اساسی بر اساس اولویت‌ها و نظام مسائل مدنظر است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برای رفع موانع و مشکلات به نظرات تولیدکنندگان هم نیاز داریم. زیرا مشکل ما در حال حاضر تولید نیست، بلکه بازاررسانی و فروش است.

منظور عنوان کرد: اقتصاد ما باید مردم‌پایه باشد و نقش دولت نیز حمایتی، پشتیبانی کارها و رفع موانع از تولید است؛ با این روند میدان بازی برای تولیدکنندگان باز می‌شود و بهتر می‌توانند تولید کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی در مازندران تصریح کرد: حل مسائل استان مازندران نیازمند راهبرد بلندمدت است و ما نیز در تلاش هستیم تا نظام مسائل استان را اولویت‌بندی و با تمام ظرفیت به بهبود آن کمک کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در مازندران بهترین شرایط و عملکرد را بین استان‌های کشور داریم و نرخ بیکاری در این استان در دامنه ۵ درصد قرار گرفته و اتفاق خوبی در مجموعه کسب و کارها ثبت شده است.

وی گفت: باید کمک کنیم تا زیرساخت‌های استان با سرعت بیشتری تقویت شود و اکنون مشکل تولیدکنندگان این است که نمی‌توانند محصولات خود را بفروشند و باید کمک کنیم برای محصولات کشاورزی بازار شناسایی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با انتقاد از واردات کالاهای غیرضروری یادآور شد: شالیکار نگران فروش محصول و رقابت با قیمت کالای محصول خارجی است و در این زمینه نیازمند ساماندهی تعرفه‌های وارداتی هستیم زیرا فقط در شرایط اضطرار به واردات نیاز داریم و واردات نباید به تولید آسیب بزند.

معاون رئیس‌جمهور توضیح داد: زنجیره تولید مرغ اجداد، مرغ مادر و تخم مرغ‌های نطفه‌دار در حال بازسازی است زیرا در دوره‌ای به دلیل سیاست‌های نادرست این زنجیره دچار آسیب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: باید بازار فروش مطمئنی را برای محصول فراهم کنیم و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید برنج موجود در انبارها را خریداری کنند و خط اعتباری و سرمایه در گردش به آن‌ها داده شود تا توجه به بهبود وضعیت کشاورزان در دستور کار قرار گیرد. همچنین تلاش می‌کنیم تا مسئله چای و برنج در کشور مدیریت و مقادیر باقیمانده از محصولات در بازار جذب شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ/ض


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.