پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون استاندار : نقدهای سنجیده رسانه‌ای لکوموتیو قطار توسعه مازندران است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، حسین حسن نژاد روز پنجشنبه در آئین اختتامیه نخستین دوره جشنواره رسانه ای خزر  ویژه اصحاب رسانه استان های شمالی کشور در هتل بین الملل نمک آبرود چالوس افزود : اگر امروز  تصمیم گیری درست و هدفمند برای توسعه و آبادانی این استان صورت می گیرد بخشی از آن متاثر از نقدهای سنجیده و  سازنده  رسانه ها است.

وی با اشاره به نقش رسانه در جریان سیل امسال مازندران گفت : در سیل نوروز امسال نباید نقش رسانه ها را نادیده گرفت چرا که اگر انعکاس به موقع و دقیق این بلای طبیعی در جای جای مناطق این استان  از سوی خبرنگاران انجام نمی گرفت هیچگاه شاهد حساست ملی برای یاری رساندن به سیل زدگان در این استان نبودیم .

معاون استاندار مازندران گفت: امروز دشمن یک جنگ رسانه ای به راه انداخته و بنابراین نقش رسانه ها در مقابله  با این جنگ بسیار مهم است ضمن اینکه رسانه ها می توانند در روشنگری افکار عمومی در این جریان نقش آفرین باشند.

حسن نژاد افزود : دشمن درصدد است تا سرمایه های اجتماعی ، کارآمدی نظام ، اعتماد ملی و ارزش های اصیل و ماندگار انقلاب اسلامی را مورد تهدید قرار داده و از بین ببرد و به عبارتی می توان گفت که دشمن امروز سعی دارد در قالب  جنگ رسانه ای ذهنیت مردم را در تداوم این انقلاب در هاله ای از ابهام قرار دهد.

وی ادامه داد: در چنین وضعیتی رسانه ها با وجود آنکه  زبان گویای مردم ، پیوند دهنده افکار عمومی  هستند باید نقش بصیرت بخشی به وضع موجود ایفا کنند تا بتوانند توطئه های دشمن  را یکی پس از دیگری خنثی سازند.

معاون استاندار مازندران از دریای خزر به عنوان یک فرصت در حوزه گردشگری نام برد و گفت که امروز ساده ترین استفاده از این مواهب طبیعی شنا کردن در آب این دریا است منتهی آمار های سال گذشته نشان می دهد که در فصل شنا حدود ۷۰ درصد روزهای آرام داشتیم اما فصل شنای امسال حدود ۶۵ درصد روزهای ناآرام داشتیم  بنابراین تعداد ناجیان غریق گمارده شده با هدف حفاظت از جان مردم باید سه برابر سال گذشته باشند که این گونه نیست و رسانه ها باید دنبال این مطالبات مردم باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که استان مازندران  این امادگی را دارد تا جشنواره بین المللی استاراخان را برگزار کند.

عباس زارع  افزود :  این استان از ظرفیت های بسیار خوب رسانه برخوردار بوده و اغلب افرادی که در این حوزه فعالیت دارند ، توانمند ، با انگیزه و اشتیاق زیادی به این حرفه دارند .

تعداد اثار رسیده به نخستین جشنواره رسانه ای خزر ۱۴۰ اثر در بخش های مختلف بوده است و از میان این تعداد اثار رسیده ۱۷ اثر برگزیده تجلیل شد.

در حال حاضر ۵۲ هفته ‌نامه، ۲۵ دوهفته ‌نامه، ۳۰ ماهنامه، ۳ دو ماهنامه، ۳۶ فصل نامه و ۸ دوفصل نامه نیز در مازندران مجوز فعالیت دارند که در مجموع تعداد رسانه‌ های چاپی این استان را به ۱۶۹ رسانه می ‌رساند.
همچنین ۱۲۰ رسانه الکترونیک برخط و ۲۱ رسانه الکترونیک غیر برخط نیز در مازندران مجوز فعالیت دارند که در مجموع ۳۱۱ رسانه‌ ثبت شده استان را تشکیل می‌ دهند

۷۰۷۸ / ۱۶۰۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.