پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون استاندار خواستار رفع مشکل زباله قائمشهر شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، مهدی رازجویان روز پنجشنبه در مراسم معارفه شهردار قائمشهر گفت : شهروندان قائمشهری همچنان از بوی بد زباله در رنج و عذاب هستند و در حاشیه رودخانه تلار به خاطر دپوی زباله زندگی برای مردم سخت شده و این جای نگرانی جدی دارد.

وی بر ضرورت هدایت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رفع این مشکل تاکید کرد و افزود: در جذب سرمایه گذار ابتدا باید موانع را در صدور مجوزهای قانونی رفع کرد و انگیزه برای سرمایه گذار ایجاد شود و این نگاه هم باید بر اساس قوانین ، مقررات و موضوعات وجود داشته باشد که سرمایه گذار  برای توسعه پایدار که نقش کلیدی در هر شهرستانی دارد، تعهد داشته باشد.

معاون استاندار مازندران بر ضرورت کسب درآمدهای پایدار باری شهرداری ها تاکید کرد و گفت : شهرداری ها باید به سمت ایجاد درآمد پایدار برای خودشان حرکت کنند و چنین درآمدی هم تنها با صدور پروانه ساختمانی و اخذ عوارض نوسازی از مردم محقق نمی شود بلکه باید منابع جدید برای کسب درآمد تعریف شود تا بتوان به صورت دایمی و پایدار روی آن حساب کرد.

وی افزود: توسعه شهر امکان پذیر نمی شود مگر با کسب درآمد پایدار است که می توانیم به این امر مهم دست پیدا کنیم .

رازجویان یکی از رازهای موفقیت در مدیریت شهری را ایجاد همدلی و وفاق دانست و تاکید کرد : در موضوع سیلاب اوایل امسال و اواخر سال گذشته وفاق و همدلی همه مسئولین باعث شد تا بتوانیم این مشکل را رفع کنیم به گونه ای که تاکنون ۱۵ واحد مسکونی احداث و چهار هزار و ۴۰۰ واحد تعمیری تحویل سیل زدگان استان شده است .

وی همدلی شورای شهر و شهرداری را برای رفع مشکلات مردم خواستار شد و تاکید کرد: کم کاری در مدیریت شهری آن هم در سالی که انتخابات مجلس شورای اسلامی را همزمان با تحریم ها و فشارهای دشمن داریم ، پذیرفته نیست.

معاون استاندار مازندران گفت : امسال سال انتخاباتی است ، باتوجه به اینکه در تنگنای مالی دولتی هستیم و استکبار جهانی فروش نفت ما را تحریم کرده تا نتوانیم به مردم درست خدمت کنیم و از این طریق مردم هم در تنگنا قرار گیرند ، پس لازم است شوراها و شهرداری ها با وفاق و همدلی تمام تلاششان را به کار بگیرند تا دشمن به اهدافش که یکی از آنها کاهش مشارکت مردم است، نرسد.

رازجویان اضافه کرد : دشمن می خواهد تا مردم امسال حضور حداکثری در انتخابات نداشته باشند و بنا بر این از شهرداری ها که به عنوان پیشانی خدمت به مردم هستند باید با عملکردشان میزان رضایتمندی در مردم را افزایش دهند تا انشالله امسال نیز مانند سال های گذشته شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم .

وعده حل مشکل پسماند

شهردار قائمشهر هم در این مراسم وعده داد که نخستین اولویت کاری خودش را رفع مشکل زباله و پسماند شهر قرار دهد.

عباس صالح زاده گفت : در گذشته عملیات احداث کارخانه کمپوست در شهرستان قائمشهر آغاز و یکسری عملیات انجام شد اما تا به این لحظه طرح راه انداری نشده است .

وی افزود : مجتمع جمع اوری زباله که شامل کمپوست ، طرح تفکیک زباله از مبداء ، زباله سوز ، شیرابه ، جمع آوری و دفن بهداشتی زباله هر کدام یک فرایند است که این فرایندها یک بخش از کمپوست است که می تواند تا ۲۰ درصد از مشکل را رفع کند که متاسفانه این کارخانه راه اندازی نشده است.

شهردار قائمشهر از زباله به عنوان یک چالش بزرگ نام برد و گفت : حتی در مواقع ظهر هم بوی بد زباله از لحاظ بهداشتی و فیزیکی باعث آزار و اذیت شهروندان می شود که باید هر چه زودتر به این معضل رسیدگی شود .

صالح زاده رسیدگی به ترافیک شهر قائمشهر را هم از دیگر برنامه های مهم خود برشمرد و افزود: در گذشته با افتتاح زیرگذر میدان امام و پروژه الغدیر بخشی از مشکلات ترافیکی قائمشهر رفع شد و تلاش داریم تا مشکل اجرای کمربندی جنوب غربی را هم رفع کنیم.

وی توضیح داد: کمربندی جنوب غربی دارای ۱۰ کیلومتر طول است و در سال بیش از ۱۰ میلیون ترافیک را عبور می دهد که متاسفانه طرح تفصیلی آن معطل مانده است .

شهردار قائمشهر گفت: طرح تفصیلی مصوب سال ۶۸ است و در آن سال زمانی که در شهرداری مسئولیت داشتم ، یک کیلومتر از طرح تفصیلی در مسیر آبندانسر شروع شده بود.

مراسم معارفه شهردار قائمشهر با حضور امام جمعه ، نمایندگان حوزه انتخابیه ، مدیرکل دفتر امور شهرداری های استانداری مازندران و مسئولین شهرستانی در سالن شهرداری قائمشهر برگزار شد .

در این مراسم عباس صالح زاده به عنوان شهردار جدید قائمشهر معرفی شد.

۷۳۳۴/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.