پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معادن شن و ماسه مازندران ساماندهی شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین‌زادگان شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اقدام با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در پی اعمال تحریم‌های سنگین و ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا، گفت: مدیران از تمام ظرفیت‌های موجود برای حمایت از بخش خصوصی استفاده کنند لیکن با نظارت دقیق از انحراف احتمالی طرح‌ها ممانعت نمایند.

وی یکی از طرح‌های مهم استان را ساماندهی رودخانه‌ها به جهت افزایش توان در مقابله با سیل بیان کرد و اظهار داشت: حمایت از پیمانکاران و نظارت بر کار آنان از سوی دستگاه‌های متولی و دستگاه ناظر توأمان انجام شود.

نماینده عالی دولت در مازندران خواستار ساماندهی و به روزرسانی مجوزهای معادن شن و ماسه شد و گفت: به روزرسانی این معادن ضمن جلوگیری از تخلفات باعث ثبات در تأمین نیاز ساخت و ساز استان خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مشکلات سرمایه‌گذاران در کارگروه‌های مختلف بررسی می‌شود، اظهار داشت: توسعه زراعت چوب یکی از برنامه‌های مهم استان است که با اجرای دقیق آن ضمن تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم می‌توانند از این فرصت اقتصادی بهره‌مند شوند، گفت: باید از ظرفیت شوراها، سازمان‌های مردم نهاد و بسیج در توسعه زراعت چوب استفاده شود زیرا مردم‌محور بودن اینگونه برنامه‌ها عامل اصلی موفقیت است.

حسین‌زادگان از شناسایی فضاهای خالی از جمله پارک‌ها، دانشگاه‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و آببندان ها جهت زراعت چوب خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی جامع و کاملی برای توسعه زراعت چوب در دست اقدام است اما بدون همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و دولتی این طرح به صورت کامل اجرا نخواهد شد.

کد خبر 4982955
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.