پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مطالبه گری رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر است

0

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد محمدی صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ستاد است، توجه به رونق اقتصادی را مهمترین معروف ذکر کرد و گفت: ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر و آموزش این فریضه و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه مهم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس و تأیید شورای نگهبان، افزود: وظایف مجموعه ستاد و دستگاه‌های مرتبط اعم از دولت، قوه قضائیه و مجلس در این قانون مشخص شده است.

وی یکی از مأموریت‌های ستاد را مطالبه گری ذکر کرد و گفت: مطالبه گری باید سکه رایج بین مردم باشد و مردم باید به یکدیگر و مسئولان در این زمینه تذکر دهند.

محمدی با اظهار اینکه در رویکرد جدید امر به معروف ونهی از منکر، موضوعاتی نظیر محیط زیست، مبارزه با فساد، علم و فناوری و موضوعات ۱۶ گانه در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: مازندران استانی گردشگرپذیر بوده و توجه به محیط زیست در آن بسیار مهم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، استفاده از ظرفیت سمن‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد را امری مهم دانست و گفت: کار ستاد فرهنگ سازی برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و به عنوان نمونه در زمینه مبارزه با کرونا باید به مردم توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را گوشزد کرد.

وی با تاکید براستفاده از ظرفیت نخبگان برای ارائه آموزش‌ها و فرهنگ سازی در جامعه یادآور شد: باید از ظرفیت مردمی برای احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر بهره گیری کرد.

کد خبر 5002698
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.