پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مطالبه تعیین‌تکلیف ۱۵ هزار مترمربع زمین اردوگاه دانش‌آموزی در سوادکوه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، مشارکت مردمی از راهکارهای مهم و اساسی در دست‌یابی به اهداف سازمانی است.

اهدای زمین ۱۵ هزار متری در روستای سی‌پی شهرستان سوادکوه در ۳۰ سال پیش و عدم اجرای انتظارات، هبه‌کنندگان خواستار تعیین تکلیف آن شدند.

*تهیه طرح تفضیلی اردوگاه دانش آموزی

موسی لیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه ۱۵ هزار مترمربع زمین در روستای سی‌پی برای ساخت اردوگاه در نظر گرفته شده بود، گفت: برای تکمیل اردوگاه دانش‌آموزی روستای سی‌پی، ۴ مرتبه به وزارت‌خانه رفتم و ۲ مرتبه نشست با وزیر و نیز یک مرتبه نشست با معاون وزیر و یک نشست مسؤول برنامه و بودجه وزارت‌خانه انجام شد و چند بازدید در سطوح مختلف انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه، افزود: طرح تفصیلی پیشنهادی تهیه و به اداره‌کل آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش ارسال شد و کمبود اعتبار مهمترین مانع تحقق اجرای طرح است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مختلف تا قبل از کرونا به صورت نوبتی و با اهداف تفریحی، سیاحتی و علمی به اردوگاه دانش‌آموزی سی‌پی از شهرستان و سایر شهرستان‌ها اعزام می‌شدند، خاطرنشان کرد: برای حفظ و حراست اردوگاه دانش‌آموزی از فرد بومی برای نگهبانی آن و نه بهره‌برداری، قرارداد بستیم و چند چشمه سرویس بهداشتی، اتاقک، زمین بزرگ فوتبال، میز و صندلی کارگاهی وجود دارد.

لیانی با بیان اینکه طرح اردوگاه شهرستان در مدل اردوگاه دانش آموزی رامسر نوشته شد و این مکان متعلق به آموزش و پرورش است که توسط اهالی به آموزش و پرورش هبه شد و تلاش شد تا این مکان از دست آموزش و پرورش خارج شود ولی دفاع شد و در مالکیت ما قرار دارد.

*پیشنهاد اجاره به شرط تملیک اردوگاه دانش‌آموزی

عضو شورای پنجم و ششم روستای سی‌پی دهستان کسلیان بخش زیراب شهرستان سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه زمینی به متراژ ۱۵ هزار مترمربع در بهترین نقطه روستا در سال 1369 به آموزش و پرورش برای اردوگاه دانش‌آموزی اختصاص یافت، گفت: مکان اردوگاه دانش‌آموزی در گذشته محصور شد و چند چشمه سرویس بهداشتی، اتاقک، وجود زمین فوتبال و چند وسیله بازی مستقر است و کار دیگری انجام نشد.

حامد نوری‌کیا، افزود: در حال حاضر، درب اردوگاه قفل است و متولی آنجا توسط آموزش و پرورش تعیین شد و حدود بیست اصله درخت محوطه قطع شد و بردند و در زمین اردوگاه گوسفند چرا می‌کنند و متولی آن باید در این باره پاسخ‌گو باشد و موضوع اجاره دادن اماکن عمومی هم شرایط خاص قانونی دارد.

وی با بیان اینکه امکان حضور اهالی برای استفاده از زمین فوتبال فراهم نیست و برای پیگیری موضوع از ۳ سال پیش تا وزارت‌خانه آموزش و پرورش و ادارات استانی و شهرستانی پیگیری کردم تا تکلیف اردوگاه مشخص شود.

نوری‌کیا با بیان اینکه مردم با اخلاص اقدام به هبه زمین روستا کردند و حتی سهم یکی از اهالی را هم خریدند تا اردوگاه دانش آموزی برای اهداف آموزشی و تربیتی راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد طرحی در قالب اجاره به شرط تملیک را دادیم و یا از آموزش و پرورش خواستار تعیین تکلیف وضعیت مکان اردوگاه هستیم.

*توجیه آموزشی، تربیتی و اقتصادی برای اردوگاه

اهدای زمین ۱۵ هزار مترمربعی در نقطه مناسب روستا برای فعالیت آموزشی و پرورشی اقدام شایسته تقدیری است که عدم راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی بر طبق مطالبه مورد نظر تامل برانگیز به‌شمار می‌رود.

به نظر می‌رسد تهیه طرح تفصیلی و پیگیری‌های استانی و وزارت‌خانه‌ای توسط مدیران شهرستانی انجام شد و انتظار می‌رود، مدیران آموزش و پرورش در استان و کشور و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نگاهی آموزشی و تربیتی و نیز اقتصادی و بازگشت سرمایه، می‌توانند اجرایی‌شدن اردوگاه روستای سی‌پی در بخش زیراب شهرستان سوادکوه را پیگیری کنند که اجرایی‌شدن آن در توسعه شهرستان پررنگ خواهد بود.

گزارش از عمران اکبرنژاد

 /۸۶۰۱۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.