پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مطالبات 31 هزار میلیارد ریالی بانک‌های مازندران وصول شود

0

استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی بانکها بر وصول مطالبات 31 هزار میلیارد ریالی بانکهای مازندران و قرار دادن آن در چرخه اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان با اشاره به این که باید به رسالت خود بیندیشیم و از آن غافل نشویم و وظایف خود را بهنگام انجام دهیم، گفت: نظام بانکی نیازمند یک تحول اساسی است و پاسخگویی به جامعه، نقش مهم بانک ها است.

وی با اشاره به این که سهم بازار و سهم فرصت ها، امروزه برای بانک ها تعیین کننده است، خاطر نشان کرد: با روش های گذشته نمی توان نظام بانکی را درست تداوم بخشید، باید فرصت های کاری را شناسایی و بر اساس آن ها بهنگام پاسخگویی و خدمت کرد.

اسلامی، پشتیبانی از فرصت های سرمایه گذاری و توسعه ای را از جمله ماموریت های مهم بانک ها برشمرد و با تاکید بر این که فرصت منابع باید توسعه محور شود، یاد آور شد: شتاب بخشیدن به روند توسعه نیازمند همگرایی، همفکری و همکاری در سطوح مختلف و نگاه یکپارچه کاری است.

مقام عالی دولت در استان، با بیان این که باید تصویر سازی دقیقی از پروژه های توسعه ای استان و طرح های دارای بازدهی اقتصادی داشت، اظهار کرد: پشتیبانی از پروژه های استان به عنوان محرک های اقتصادی در سال 97 نیازمند منابع و نقش آفرینی هر یک از بخش هاست و بانک ها نیز باید سهم خود را در این راستا مشخص و ایفا نمایند.

وی با اشاره به این که بانک ها باید در جهت تحقق هدف گذاری های کلان استان نقش مهمی دارند، گفت: بانک های استان می توانند در جهت رونق کسب و کار، تقویت اشتغال و اجرای طرح هایی که بازگشت سرمایه را تضمین می کند، بسیار کمک کنند.

استاندار بر نقش موثر بانک ها در فعال نمودن واحدهای تولیدی نیمه فعال و دارای مشکل تاکید کرد و افزود: مشارکت در اتمام پروژه های نیمه تمام استان از دیگر ماموریت های بانک هاست.

اسلامی با بیان این که مدل های توسعه ای استان باید برنامه محور شوند، تصریح نمود: بیکاری مهم ترین دغدغه استان است و باید موانع چرخه فعالیت را برطرف کرد.

وی مولد سازی منابع و رفع موانع تولید را از جمله ماموریت های کمیسیون هماهنگی بانک های استان دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع با رفتارهای متفاوت و مسئولانه و احساس رضایت مندی در مردم باید از سوی پرسنل بانک ها مورد توجه باشد.

استاندار بر تقویت جریان امید افزایی در جامعه و حرکت در جهت کاهش دغدغه های مردم، رونق اشتغال و کسب و کار، پیگیری پروژه‌های توسعه‌ای، سرمایه گذاری و محرومیت زدایی در سال 97 در استان تاکید کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.