پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مصرف نامناسب برق در زمان گرما بزرگترین نگرانی شرکت توزیع برق در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: کیوان فرحزاد در حاشیه نمایشگاه مطبوعات غرب مازندران  با اعلام آمادگی این شرکت جهت خدمات‌رسانی به مردم در فصل تابستان اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم جهت خدمات‌رسانی مناسب به مردم در فصل تابستان و در زمان پیک مصرف برق فراهم شده است اما آنچه که مورد نگرانی هست مصرف بی رویه برق بوده که کار شرکت توزیع برق را سنگین می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده نسبت به مصرف تطابق ندارد، تصریح کرد: در برخی مواقع مصرف برق خیلی سنگین‌تر از تاسیسات موجود می‌شود و در آن صورت دچار مشکل می‌شویم و در این میان شما رسانه ها با اطلاع رسانی مناسب جهت کاهش مصرف برق، می توانید کمک کار بسیار خوبی برای شرکت توزیع برق باشید.
مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران تاکید کرد: شما رسانه‌ها با قلمی که دارید می‌توانید به مردم آگاهی دهید که صرفه‌جویی را جدی بگیرند.
فرحزاد با تاکید بر اینکه  بزرگ‌ترین نگرانی شرکت توزیع، مدیریت مصرف و بد مصرفی است، خاطرنشان کرد:  جمعیت شناور استان بسیار زیاد است و با افتتاح بزرگراه به طور قطع و یقین جمعیت شناور چند برابر خواهد شد.
فرحزاد با بیان اینکه هر گونه دست اندازی و استفاده غیرمجاز از برق حقوقی است که از مردم ضایع می‌شود، افزود: باید به مردم این آگاهی داده شود تا در مواجهه با هر گونه بد مصرفی آن را اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند انضباط مصرف را به مردم هشدار دهند، ادامه داد: میزان سرقت از شبکه‌های برق در ۶ ماهه دوم افزایش می‌یابد که هزینه‌های بسیار زیاد و جدی در مقابله با سرقت بر دوش شرکت توزیع می‌گذارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار نصب و سیم‌های مسی جمع آوری و قالب قراردادهای قانونی فروخته شد، گفت: در سال جاری قرارداد ۵۵۰ کیلومتر کابل خودنگهدار داریم که در شهرستان‌ها مشغول بکار هستند که در این طرح، سیم‌های مسی در جاهای پر تکرار سرقت جمع‌آوری و به جای آن کابل خودنگهدار آلومینیومی جایگزین می‌شود.
فرحزاد با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از سرقت کابل مسی نیاز به کمک شوراها و دهیاران است، بیان کرد:برای جلوگیری از سرقت شبکه، بازدید و گشت های مشترکی با نیروی انتظامی صورت می‌گیرد و در این زمینه پیگیری های جدی از مقام قضایی انجام می شود.
وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های دهه فجر امسال در شرکت توزیع برق گفت: تعداد زیادی از پروژه ها با مبلغ ۱۰۱ میلیارد تومان در غرب مازندران افتتاح شد و تا پایان سال این پروژه ها افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران یاداور شد: از مردم و دولتی‌ها درخواست می‌شود نسبت به پرداخت بدهی خود با شرکت برق تلاش کنند چراکه چرخ صنعت با این شرایط می‌چرخد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.