پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مصرف بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از مصرف سه میلیارد و ۲۵۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این استان طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

قاسم مایلی رستمی ۲۵ مهر در گفت‌وگویی با رسانه‌ با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش غیر محسوسی روبرو بوده است، گفت: با مقایسه مصرف در ۶ ماهه اول سال جاری و سال گذشته کاهش مصرف ۱۲ درصدی مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با ورود به آبان ماه هرسال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی چندین برابر می‌شود، افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد از سبد انرژی در کشور به گاز طبیعی تعلق دارد و این آمار نشان می‌دهد که گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل‌های انرژی است و باید برنامه‌ریزی مدون و استراتژیک برای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از این نعمت الهی تدوین شود تا در فصول سرد سال در ارائه خدمات وقفه‌ای ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران همچنین با اشاره به مشکل ناترازی سوخت در فصل سرد سال، گفت: مدیریت صحیح مصرف انرژی و توجه به راهکارهای جایگزین می‌تواند به بهبود شرایط و کاهش مشکلات تأمین سوخت در فصول سرد سال کمک کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، مایلی رستمی با بیان اینکه پوشیدن لباس گرم در منزل یک راهکار ساده برای صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی است، خاطرنشان کرد: با گرم کردن یک یا دو اتاق مورد استفاده و نگه داشتن دمای آن در محدوده دمای آسایش ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، می‌شود تا حد بسیار زیادی در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کرد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.