پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشکل کم آبی کشاورزی در جویبار نداریم/ نشای ۷۰ درصد شالیزارها

0

به گزارش خبرنگار مهر، هادی نیک اختر صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه بررسی آب کشاورزی در فرمانداری جویبار با اشاره به اینکه لایروبی نشدن کانال‌ها و تعرض به حریم رودخانه‌ها دو عامل مهم در ایجاد سیل اخیر در منطقه بوده است، اظهار داشت: درصدد لایروبی اکثر کانالهای انتقال آب و رودخانه سیاهرود بودیم ولی بدلیل محدود بودن اعتبارات در روند ادامه این امربا چالش مواجه شدیم.

وی به لایروبی ۲۵ کیلومتر از رودخانه تلار در منطقه سیمرغ اشاره کرد و افزود: لایروبی حدود ۱۸ کیلومتر از رودخانه سیاهرود نیز در حال انجام است.

مدیر آب منطقه‌ای جویبار، قائمشهر، سوادکوه و سیمرغ بیان کرد: جویبار در پایین‌ترین نقطه انتقال آب قرار داردو موضوع انتقال آب از سد البرز به مناطق پایین دست شهرستان جویبار در سالجاری به نتیجه خواهد رسید.

نشای ۷۰ درصد از شالیزارها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد از اراضی شالیزاری شهرستان زیر کشت نشاء برنج رفته است، گفت: خیلی از مزارع و خزانه‌های برنج به دلیل آب گرفتگی دچار خسارت شدند و همین مسئله موجب تأخیر کشت نشاء برنج در این شهرستان شده بود که خوشبختانه با مدیریت صحیح کشاورزان در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد.

علی شعبانی با بیان اینکه در سال جاری سال پرباری برای برنج در شهرستان پیش بینی می‌کنیم، افزود: برداشت کلزا و خرید این محصول در دومرکز در جویبار آغاز شده است و نرخ خرید هر کیلو کلزا ۳ هزارو ۵۰۰ تومان اعلام شده و مبلغ خریداری شده بدون هیچ مشکلی به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار تصریح کرد: در شهرستان جویبار بیش از ۲ هزار هکتار زیر کشت گندم و ۷۰۰ هکتار نیز زیر کشت جو رفته است.

وی به روند اجرایی آب بندان های جدید احداث رنگریز محله و ایزدخیل اشاره کردو گفت: آب بندان رنگریز محله با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و در احداث آب بندان ایزد خیل مخالفت‌هایی انجام شد که خوشبختانه موانع موجود برطرف و پیمانکار این طرح بزودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.