پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشکل جدی شالیکاران روستای مازستاق در آبیاری مزارع ( فیلم )

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، شالیکاران و کشاورزان روستای مازستاق و روستاهای اطراف با مشکل جدی تامین آب در مزارع خود روبرو هستند.

سیاوش رستمی از کاربران سایت و از اهالی روستای مازستاق در این باره گفت:کمبود آب شالیزار  در مزارع روستای مازارستاق به حدی جدی شده که کشاورزان مجبورند با تانکر  مزارع خود را آبیاری کنند تا خشک نشود. این امر باعث شده تا شالیزارهای منطقه و مازارستاق با مشڪل جدی ڪم آبی مواجه شود.

به گفته اهالی و کشاورزان روستا این مشکل همه به گرمای هوا و خشک شدن ابندان پله ارتباط دارد. فلکه آبرسانی پله که آب را  به سمت مازارستاق سرازیر می کرد دچار مشکل شده  و آب این مسیر به شدت کاهش یافته است.

این درحالی است که مردم روستا که اصلا به بیمه و این قبیل حرفا توجهی نکرده بودند در بهت و حیرت مانده و برای اینکه مزارعشان خشک نشود حتی از دبه های آب برای آبیاری استفاده می کنند.

شالیزارهای روستای مازستاق ۸۰% روند رشد را سپری کرده و در این مقطع نیاز اساسی به آب دارند. مردم روستا حدود ۴ روز پیش به ابندان پله رفتند تا ببینن مشکل کار از کجاست ولی متاسفانه خشکی ابندان  و آب رسانی مزارع خیار اطراف باعث نا امیدی اهالی شده است.

حدود ۴۰% آب سطحی ابندان پله به آبیاری باغات خیار اختصاص دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.