پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشوق‌های لازم برای کتابخوانان برتر در نظر گرفته شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌ها و معاونان، با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت یاد و نام و خاطره علامه طباطبایی (ره) که سالروز ارتحالشان به این روز نامگذاری شده است، اظهار کرد: خداوند کتاب‌هایی را در اختیار ما قرار داده، قرآن کتابی که خودش نوشته و کتاب‌های دیگر که قلم در اختیار بشر قرار داده شده است، میلیاردها و میلیون‌ها آثار قلمی خوب و بد، مخرب یا سازنده در تاریخ بشری نگاشته شده و در واقع تمدن معلول تراوشات همین قلم است.

وی با اشاره به اینکه قرآن، بیان و قلم مثلث سازنده‌ای بوده که خداوند به ما عطا کرده است، افزود: منتها برخی با کتاب و قلم دشمنی می‌کنند که بخشی به علت آن است که نمی‌دانند، استفاده از این کتاب و منبع خودش نیاز به معرفت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی و معرفت می‌توان در باغ شیرین و زیبا و گوارای کتاب گشت‌وگذار کرد، تصریح کرد: با ابزار رسانه از جمله رسانه مکتوب باید آگاهی‌رسانی و آگاهی‌بخشی صورت گیرد.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌ها در حوزه کتاب مناسبت نمی‌خواهد، خاطرنشان کرد: باید به‌صورت کارشناسی زمینه‌های رشد رغبت اجتماعی و استقبال عمومی به مساله کتاب و کتابخوانی را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: ایجاد فضای امن دارای امکانات در کتابخانه و هدایت و دعوت از خانواده‌ها در قالب اردو در کتابخانه راهی موقر برای معرفت بخشی در حوزه کتاب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مشوق‌های لازم برای کتابخوانان برتر در نظر گرفته شود، اظهار کرد: مهم‌ترین کتاب قرآن است ولی واقعا قرآن مظلوم و مهجور است، شکایت قرآن و کتاب مفیدی که در قفسه است مهم است و اینکه چرا مطالعه و مراجعه در این حوزه ضعیف است؟

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه شکایت کتاب و قلم مهم‌تر از شکایت یک مسؤول است، گفت: امیدواریم  مورد گله و شکوه شکایت کتاب، قلم و یا یک مسؤول دلسوز و دغدغه‌مند نباشیم و از سفره پرنعمت الهی کتاب و کتابخوانی که قرن‌ها برایش زحمت کشیده شده و میراث و ذخیره تاریخ بشری است، بهره بگیریم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.