پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشترکان مازنی 110 میلیارد تومان به توزیع برق بدهکارند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، قاسم شهابی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با بیان اینکه توزیع برق استان پیش از فصل گرما برنامه مدیریت مصرف و اقدامات آن دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: یکی از این اقدامات برای مدیریت در شهرستان آمل به اجرا درآمد زیرا این شهرستان به لحاظ جمعیتی و صنعتی از جمله شهرهای پرمصرف استانی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکل برق‌رسانی در این شهرستان برای اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش تقویت برق و فشار قوی اقدامات مناسبی در آمل انجام شده است، افزود: این شهرستان حدود 18 درصد از مصرف برق استان را به خود اختصاص می‌دهد که با این آمار برای تقویت پست‌های تقویتی پروژه‌های رضایت‌بخشی دستور کار قرار گرفت.

شهابی از بهره‌برداری و افتتاح پست قوی آمل 5 طی دو هفته آینده در این شهرستان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این پست مطمئنا این شهرستان تا 20 سال آینده از تامین انرژی برق برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اعلام اینکه طی سه هفته آینده پست 60 کیلوولتی منطقه چلاو بهره‌برداری می‌رسد که اکنون به دلیل ترافیک سنگین این پروژه تا رینه سنگ‌شکنی شده است، عنوان کرد: با راه‌اندازی این دو پست بخش عمده‌ای از مشکل خاموشی یا کمبود برق این شهرستان رفع می‌شود؛ همچنین با راه‌اندازی منطقه غرب آمل، دو پست شرق و آمل نیز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاموشی اخیر در استان مازندران را به دلیل کمبود آب نیروگاه و نارسایی در مدار برق به عنوان یک مشکل شبکه سراسری مطرح و بیان کرد: هم استانی‌ها این امر را به ضعف مدیریتی استان تلقی نکنند زیرا با فراررسیدن فصل گرما تمام تلاش مدیران استانی و شهرستانی بر اقدامات مدیریت مصرفی است.

شهابی با بیان اینکه هم‌اکنون این شرکت به پیمانکاران خود بالغ بر 80 میلیارد تومان بدهکار است، افزود: با توجه به اینکه شرکت توزیع نیروی برق 110 میلیارد تومان از امور مشترکین استان طلب دارد که وضعیت آمل نسبت به دیگر شهرهای استان بهتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با تاکید براینکه برای برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی بالغ بر 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است، تصریح کرد: هم استانی‌ها در زمان مصرف با وجود مسئولیت بسیار سنگین، تعهد اجتماعی بالایی نسبت به مصرف برق داشته باشند تا به هم‌نوعان خود فکر کنند.

وی ادامه داد: همراهی مردم و مسئولین نقطه قوی بر مصرف انرژی برق است تا در زمان اوج مصرف با مشکل کمبود انرژی مواجه نشویم.

شهابی اوج مصرف برق را در سه مرحله بیان کرد و گفت: این مصرف از ساعت 12 شروع و به اوج 3 بعدازظهر می‌رسد که بالاترین مصرف است و استان مازندران پیک مصرفی آن در فصل گرما 2.5 برابر افزایش می‌یابد.

مدیران آملی در تخصیص اعتبارات پروژه‌های نیمه‌کاره تلاش داشته باشند

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل نیز در این نشست با اشاره به اجرای 510 پروژه عمرانی در این شهرستان طی فعالیت دولت تدبیر و امید بیان کرد: مدیران اجرایی آمل در تخصیص اعتبارات پروژه‌های نیمه‌کاره تلاش داشته باشند.

سیدجعفر رسولی با بیان اینکه از مهمترین اقدامات این شهرستان در اجرای رفع مشکل کمبود برق توجه به پروژه‌های زیرساختی بوده است، بیان کرد: تاکنون در این شهرستان سعی شده تا مشکل خاموشی حل شود که با وجود 57 درصد از صنعت استان و سومین آمار جمعیتی استان اقدامات شایسته‌ای در خصوص برق‌رسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمان مدیریت بحران نیز همه مدیران دستگاه‌های مرتبط پایه کار بوده و در هر زمان آمادگی خود را نشان دادند.

رسولی با اشاره به تامین آب زراعی برای کشاورزان در کشت اول و دوم یادآور شد: تمام اولویت این شهرستان بر تامین آب زراعی کشاورزان برای کشت اول است و برای کشت دوم تامین آب تضمین نمی‌دهیم.

رئیس شورای اداری شهرستان آمل اضافه کرد: با توجه به میزان بارندگی و کمبود آب باید همه هم و غم مدیران بر تامین آب زراعی کشت اول کشاورزان باشد.

وی از اجرای 510 پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی طی فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: برای اجرای پروژه‌ها بالغ بر 189 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

رسولی با تاکید براینکه مدیران برای جذب اعتبارات باید تلاش داشته باشند تا به اجرای پروژه‌های نیمه کاره حوزه خود بپردازند، اظهار داشت: برخی از این پروژه‌ها نیاز به اعتبارات ملی است اما پروژه‌های استانی به تلاش مدیران برمی‌گردد.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به استفاده از مصرف برق حاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای تامین برق و کاهش خاموشی‌ها آمادگی بر همکاری با اداره برق داشته و در صورت لزوم پیشنهاد تغییر ساعات کاری را نیز قبول می‌کند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.