پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشاوره نجات‌بخش یک بیمار توسط کارشناس اورژانس بابل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ابوالقاسم لعلی رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم‌پزشکی بابل از انجام مشاوره نجات‌بخش یک بیمار توسط کارشناس اورژانس بابل خبر داد.

وی در این زمینه اظهار کرد: طی تماس تلفنی همراه بیمار، یک فردی که دچار انسداد راه هوایی به علت ورود غذای بلع شده داخل راه هوایی که در شرف خفگی قرار داشت با مشاوره نجات‌بخش فهیمه میردارد یکی از کارشناسان مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ بابل، این بیمار از مرگ نجات یافت.

رئیس اورژانس بابل در ادامه با بیان اینکه با بیان اینکه خفگی اغلب ناشی از ورود ناگهانی جسم خارجی به راه هوایی رخ می‌دهد، گفت: مانور هایملیخ اولین قدم در مواجهه با این بیماران بوده و توصیه می‌شود همه افراد آن را یاد بگیرند.

وی درباره اراه خدمات اورژانسی در زمان این گونه حوادث اضافه کرد: در بزرگسالان با علایم بالا باید پشت بیمار قرار گرفته و دست‌های خود را دور شکم وی حلقه بزنید، بهتر است یک دست خود را مشت کرده و با دست دیگر مچ دستی که مشت کرده‌اید را بگیرید و سپس شکم بیمار را به سمت بالا در چند نوبت فشار دهید.

لعلی همچنین درباره  شیرخواران و کودکان زیر یکسال با احتمال خفگی در هنگام بلع، گفت: ابتدا باید دهان کودک را از نظر وجود جسم خارجی بررسی کنید و سپس کودک را روی یک دست خود با حمایت از گردن وی و به روی شکم بخوابانید و ضرباتی به پشت وی بزنید.

 /۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.