پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشارکت مردم و انتخاب درست بر همه ابعاد کشور تاثیرگذار است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به خدمات ارزنده شهید جمهور، انتخاب پیش رو را زمینه ایجاد تحول و توسعه همه جانبه برشمرد و خواستار حضور آحاد مردم بخصوص کشاورزان در انتخابات ۱۵ تیرماه شد و گفت: برای انتخاب رئیس جمهوری هم‌راستا و همگام با راه شهید آیت‌الله رئیسی همصدا می‌شویم.

محسن آهنگری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه خدمات ارزنده شهید جمهور نشان داد که انتخاب درست می تواند بر همه ابعاد کشور تاثیر گذار باشد، یادآور شد: انتخاب پیش رو یعنی انتخاب فردی که چهار سال وکیل مردم در انجام امورات مختلف کشور باشد لذا انتخاب درست یعنی ایجاد تحول و توسعه همه جانبه.

آهنگری همچنین خواستار حضور آحاد مردم بخصوص کشاورزان در انتخابات پیش رو شد و با اشاره به اینکه با انتخاب خودمان با رئیس جمهور شهید همصدا شویم، اظهار کرد: دولت شهید جمهور به زیرساخت ها توجه ویژه داشته است، اقدامات ارزنده دولت رئیسی باید تداوم داشته باشد تا به بار بنشیند.

وی در ادامه به تشریح عملکرد دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی شهرستان بابل پرداخت و اظهار کرد: در دولت سیزدهم در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری تاکنون تعداد ۸۰۲ مورد مشاغل خانگی در بخش‌های مختلف کشاورزی در شهرستان بابل تأیید و مجوز آن صادر شد.

آهنگری تصریح کرد: این ۸۰۲ مورد مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در زمینه‌های مختلف کشاورزی از جمله پرورش گل و گیاه، پرورش قارچ، پرورش ماهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی به منظور حمایت از اشتغال و عرضه کالا و محصولات مشاغل خانگی برای رونق تولید و بهبود اقتصاد خانوار تأیید و صادر شد.

وی با اشاره به اهمیت خاک و اراضی زراعی گفت: خاک سرمایه تجدید ناپذیری است چرا که برای تشکیل یک سانتیمتر خاک زارعی باید ۴۰۰ سال زمان صرف شود لذا در اهمیت این حوزه اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل تصریح کرد: در جهت تثبیت امنیت غذائی و زیرساخت کشاوزی در طول دولت سیزدهم، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۳ کیلومتر به‌سازی کانال‌ها به همراه ۲۴ حلقه‌ چاه عمیق احداث و تجهیز شد.

آهنگری یادآور شد: شهرستان بابل با دارا بودن بیش از ۴۸ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج بیشترین سطح زیر کشت و تولید برنج در استان را به خود اختصاص داد لذا تامین، توزیع و بهینه‌سازی مصرف آب شالیزار از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی دانش‌بنیان، پشتوانه رشد تولید و امنیت غذایی است افزود: ۲۰۰۰ هکتار از باغات شهرستان بابل در دولت سیزدهم شناسه‌دار شدند که در راستای رصد محصولات باغبانی تا سبد غذایی مردم انجام شد که در این راستا شهرستان بابل تاکنون رتبه دوم استان را در این حوزه  به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از جوجه‌ریزی ۳۵ میلیون و ۷۳۶ هزار قطعه‌ای در واحدهای مرغ گوشتی شهرستان بابل در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: شهرستان بابل دارای ۱۶۰ واحد مجاز و فعال مرغ گوشتی است که علاوه بر تأمین نیاز مرغ شهرستان، بخشی از مرغ بازار تهران را نیز  تأمین می کند.

آهنگری پروژه افزایش تولید سبزی و صیفی در ۳۰ قطعه به صورت پایلوت از اراضی کشاورزی این شهرستان را دیگر افتخارات دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی برشمرد و گفت: شهرستان بابل با سطح ۳۶۰۰ هکتار به عنوان دومین تولید کننده سبزی و صیفی در سطح استان است که این پروژه‌ها با هدف افزایش تولید محصول سالم با تأمین بخشی از نهاده‌ها برای بهره‌بردارن این بخش انجام شد.

وی افزود: برای ۷۱۷ دستگاه تراکتور از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون پلاک صادر شده و این درحالی است که از سال ۹۸ تا کنون در راستای هویت بخشی به ادوات کشاورزی از ۲۴۲۷ دستگاه تراکتور موجود در شهرستان ۱۰۶۷ دستگاه دارای پلاک شده اند.

آهنگری تصریح کرد: پلاک‌گذاری به معنی هویت دهی به ماشین آلات کشاورزی است، با دریافت پلاک راهنمایی و رانندگی تراکتور دارای سند رسمی شده و سرمایه کشاورزان هویت پیدا می‌کند و همچنین تأمین سوخت تراکتور با توجه به پلاک تخصیص می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل از جمله اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی را آغاز پروژه مدیریت تلفیقی محصول برنج و اجرا آن در سطح ۷۶۳ هکتار از مزارع برنج این شهرستان دانست و گفت: پروژه تولید محصول سالم برنج بدون استفاده از سموم شیمیایی در سال زراعی جاری در ۷۶۳ هکتار اراضی زیرکشت اول و کشت مجدد برنج در بخش های مختلف این شهرستان اجرا شد.

آهنگری یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۳۰ مجوز گلخانه و پرورش قارچ خوراکی در شهرستان بابل صادر شد که شامل ۲۲ مورد مجوز تأسیس گلخانه صنعتی در سطح ۲۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۲۱ مورد مجوز تأسیس گلخانه کوچک مقیاس در سطح ۱۸۰۰ مترمربع است.

وی همچنین مجوزهای بهره‌برداری را شامل ۴ مورد مجوز گلخانه صنعتی در سطح ۶۵۰۰ مترمربع و ۳۴ مورد مجوز بهره‌برداری گلخانه کوچک مقیاس در سطح ۷۳۰۰ مترمربع برشمرد و افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۴۹ مورد مجوز مشاغل خانگی (گل و گیاه زینتی و پرورش قارچ خوراکی ) صادر شد.

آهنگری همچنین از موافقت صدور ۸۸ فقره سند مالکیت اراضی کشاورزی در شهرستان بابل در دولت سیزدهم برای بیش از ۳۶۷ هزار مترمربع از زمین های کشاورزی بابل خبرداد و بیان کرد: همچنین از دیگر اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم توزیع ۳۹ میلیون و ۷۸ هزار لیتر سوخت نفت گاز بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان بود.

مدیر جهاد کشاورزی بابل از ثبت ۱۶۹۳ مورد اشتغال در سامانه ملی رصد در دولت سیزدهم در شهرستان بابل خبر داد و گفت: همچنین ۸۳ مورد صدور مجوز بخش صنایع تبدیلی و غذایی در دولت سیزدهم در جهاد کشاورزی شهرستان بابل انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ واحد صنعتی نیز در دولت سیزدهم نوسازی و بهسازی شد افزود: با تلاش صورت گرفته و با توجه به درخواست سرمایه گذاران شهرستان از سال ۹۸ تا کنون در جهت تولید، تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی در بخش صنایع تبدیلی به ۴۶ واحد مجوز تأسیس و به ۲۳ واحد مجوز بهره برداری داده شد.

مشارکت مردم و انتخاب درست بر همه ابعاد کشور تاثیرگذار است

آهنگری از تولید ۷۸۷۴ تن عسل در دولت سیزدهم در شهرستان بابل خبر داد و تصریح کرد: شهرستان بابل با ۲ تعاونی فعال زنبورداران، رتبه نخست پرورش زنبور عسل و تولید عسل را در استان داراست.

مدیر جهاد کشاورزی بابل ااز اجرای پروژه‌های سامانه نوین آبیاری در سطح ۲۶۱ هکتار در دولت سیزدهم در این شهرستان خبرداد و گفت: اجرای پروژه آبیاری بارانی به روش سنترلینیر که از پیشرفته‌ترین تجهیزات آبیاری جهان هست در یکی از مزارع بزرگ‌ شهرستان، منجر به‌ افزایش تولید بیش از ۸۰۰۰ تن علوفه و صدها تن سایر محصولات از جمله، گندم، سویا، کلزا و برنج خشکه و نیز راه اندازی آبیاری قطره‌ای در باغ میوه مدرن در اراضی شیب دار شهرستان بابل شد.

آهنگری از تسطیح، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سطح ۵۰ هکتار در دولت سیزدهم در این شهرستان خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم تاکنون تسطیح، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سطح ۴۰ هکتار در  شهرستان بابل انجام شده است و در سطح ۱۰ هکتار در حال اجرا است.

وی افزود: مرمت و بهسازی آب‌بندان ها در سطح ۱۰۸ هکتار در دولت سیزدهم از دیگر اقدامات ارزشمند دولت در شهرستان بابل است. همچنین شهرستان بابل با داشتن ۱۷۶ قطعه آب‌بندان در سطح ۲۹۳۲ هکتار به عنوان شهر تالاب‌ها، بالاترین تعداد آببندان در استان را دارد.

مدیر جهادکشاورزی بابل تصریح کرد: در دولت سیزدهم احداث کانال بتنی لاینینگ و مستطیلی به طول ۱۲ هزار و ۸۳۳ متر در سطح روستاهای شهرستان بابل انجام شده  که در افزایش بهره وری آب و افزایش تولید بسیار موثر بوده است.

آهنگری در خصوص تامین علوفه مورد نیاز دامداران افزود: در دولت سیزدهم کشت علوفه در سطح ۱۵ هزار هکتار با هدف سیلاژ کردن و کشت پایلوت ترویجی در سطح ۱۷ هکتار از اراضی روستاهای مختلف این شهرستان اجرا شد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.