پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مستند خبرنگار شهید مازندرانی از جنگ سوریه پنجشنبه رونمایی می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، عباس زارع روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رونمایی از این مستند نیمه تمام به همراه فیلم ” گل چه پایان قشنگی دارد ” را از برنامه های مهم این یادواره معرفی کرد.

مستند جنگ سوریه توسط شهید هادی باغبانی از شهدای مازندرانی مدافع حرم تهیه شد. باغبانی سال ۹۲ هنگام تهیه این مستند نیمه تمام به دست گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید.

هادی باغبانی شهریور ماه سال ۶۲ در شهر ساحلی بابلسر متولد شد و در ۲۸ مرداد ماه سال ۹۲ در سوریه به شهادت رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین هدف از برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه در مازندران را علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادآوری عملکرد و نقش خبرنگاران و رسانه ها در هشت سال دفاع مقدس برشمرد.

زارع گفت: : خبرنگاران و رسانه های مازندران نیز در هشت سال دفاع مقدس نقش خوبی در اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند و میزبانی این رویداد مهم فرهنگی پاسداشت این فدارکاری  اصحاب رسانه و خبر کل کشور خواهد بود.

رییس بسیج رسانه مازندران هم در این کنفرانس خبری همزمانی برگزاری یادواره شهدای رسانه کشور با انتخاب شهید باغبانی به عنوان شهید شاخص ملی حوزه رسانه را نشانگر نقش محوری مازندران در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم ولایت و امامت توصیف کرد.

عبدالمهدی حق شناس گفت: در واقع علت انتخاب مازندران به عنوان میزبان نخستین یادواره شهدای رسانه ، انتخاب هادی باغبانی مستند ساز شهید مدافع حرم از استان مازندران در سال جاری است که از سوی بسیج اعلام شده است.
وی از سردار سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین به عنوان مهمان ویژه و سخنران این رویداد فرهنگی یاد کرد.

حق شناس شعار این یادواره را که با محرم همزمان شده ، ” رسانه، رسالت زینبی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) ” اعلام کرد.
بر اساس آمارهای رسمی ۲۲۱ خبرنگار در هشت سال دفاع مقدس در کشور به شهادت رسیدند که ۲۳ شهید رسانه مربوط به استان مازندران است.
۶۹۸۲/۱۶۵۴  

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.