پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مساجد به تکیه‌گاه محلی برای پوشش نیازهای مردم تبدیل شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، حجت‌الاسلام احسان رضایی رئیس سازمان بسیج مساجد محلات کشور عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران بابلسر با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار کرد: روز جهانی مسجد با وجود حادثه‌ای که از سوی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی صورت گرفته، بهانه‌ای برای مرور ضرورت توجه بیش از پیش به مسجد و معرفی و پرداختن جایگاه مسجد در جامعه اسلامی شده است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش‌آفرینی مردم در پیش برد جامعه اسلامی گفت: هر کجا که انقلاب و اسلام در گذشته به موفقیت و ارتقا رسیده به دلیل احساس مسؤولیت جمعی همراه با مشارکت و نقش آفرینی آحاد مردم و مومنین بوده است.

رضایی ادامه داد: جنگ تحمیلی نمونه بارزی از حضور مردم در صحنه است که با نقش‌آفرینی مردم به سرانجام رسید و در زمان شیوع ویروس کرونا نیز کشور دچار بسیاری از کمبودها و مشکلات معیشتی شد که جز با حضور مردم در صحنه قابل جبران نبود.

رئیس سازمان بسیج مساجد محلات کشور با بیان اینکه نقش‌آفرینی آحاد مردم برای اداره بهینه جامعه تنها در مسجد میسر خواهد شد، ادامه داد: در جنگ تحمیلی مساجد به پایگاه‌های پشتیبانی جبهه‌ها تبدیل شده بود و در دوران کرونا این مسئله بار دیگر اتفاق افتاد و مساجد به تکیه‌گاه محلی برای پوشش نیازهای مردم تبدیل شده است.

وی در خصوص طرح ابتکاری جبهه خرمشهرها بیان کرد: طرح جبهه خرمشهرها در شهرستان بابلسر با ابتکار سپاه و با میدان‌داری امام جمعه زمینه‌ساز مردم سالاری دینی در سطح سطح محلات شده که با استفاده از ظرفیت‌های محلات جهت عبور از مشکلات استفاده می‌شود و به ایفای نقش مسجد در محوریت زندگی مردم سرعت می‌بخشد.

در ادامه سرهنگ موسوی‌نژاد فرمانده بسیج ناحیه مقاومت شهرستان بابلسر در شرح اهداف طرح جبهه خرمشهرها اظهار کرد: در طرح ابتکاری جبهه خرمشهرها باید به امنیت مستمر و اگاهانه مردم در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی برسیم.

وی گفت: با هم‌افزایی امکانات و تجهیرات و نیروی انسانی در درون سازمان تا پایین‌ترین سطوح و در برون سازمان با ارکانی که در محلات حضور دارند بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری را در تمام سطوح جامعه به سرانجام برسانیم.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین با وحدت و درک درست از وضعیت فعلی جامعه برای برون از مشکلات با محوریت ولایت و ولایت‌مداری و تحقق فرامین رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و چشم انداز ۱۴۰۴ بتوانیم شاهد یک تحول بسیار خوب برای رسیدن به اهداف برسیم.

 /۳۱۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.