پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسائل کشور نباید به‌دور از چشمان مردم حل شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیین گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت در مازندران با حضور حسینی‌پور استاندار مازندران، سردار مسلمی، فرمانده سپاه کربلا استان، دستیار ویژه استاندار ، معاونان و مشاوران استاندار، فرماندار شهرستان ساری و مدیران دستگاه‌های اجرایی در گلزار شهدای ساری برگزار شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این مراسم، اظهار کرد: دولت شهید رجایی، دولت مردمی بود، پایه‌گذار اصلی دولت مردمی بود بعد از آن هر دولتی در جمهوری اسلامی ایران وارد کارگزار عملیاتی شد خواست خودش را با دولت شهید رجایی محک بزند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نخستین مولفه دولت شهید رجایی ولایت‌مداری بود، اضافه کرد: شهید رجایی مجذوب در حضرت امام بود و اشاره امام به منزله دستور و ابلاغ بود.

حسینی‌پور ادامه داد: دومین مولفه شهید رجایی، مردم‌داری بود؛ این شهید الگویی جدیدی از حکمرانی اسلامی را در کشورمان حاکم کرد که کماکان باوجود فرصت بسیار کوتاه، محدود و حداقلی دولت ایشان آثار و تبعات دولت همچنان به جای مانده است.

وی با اعلام اینکه مولفه بعدی دولت شهید رجایی ساده‌زیستی و بین مردم بودن بود، تصریح کرد: نه به عنوان این موضوع را به‌عنوان ویترین کاری قرار دهند بلکه به‌عنوان واقعا در متن مردم است و بخاطر همین جز محبوب‌ترین دولت‌های ادوار گذشته است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در آستانه هفته دولت هستیم، اظهار کرد: تقارن هفته دولت با ایام سوگواری آل‌الله، تقارن بسار مهم است، آن چیزی که امروز در دولت مردمی سیزدهم و در این ایام حزن و اندوه آل‌الله از مهم‌ترین شاخصه‌های پیام عاشورا این بود که در مقابل ظلم سکوت نباید کرد و ظلم‌ستیزی یکی از شاخصه‌های اصلی مسیر عاشورا است.

حسینی‌پور یادآور شد: از بدو شروع کار دولت سیزدهم روال سیاست خارجی این دولت تغییر پیدا کرد؛ اقتدار در مذاکرات هسته‌ای جز مولفه‌های اصلی کار این دولت شد و از همان ابتدا اعلام کرد عزت ملت ایران را در مذاکرات رعایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم با آیت رویکرد در مذاکرات پیام واضحی را به ایادی غرب داد که ملت ایران، ملت بزرگی است و برای آرمان‌های خود جوانان زیادی را تقدیم این انقلاب کرد تا حامی مستضعفان جهان باشد.

استاندار مازندران یادآور شد: ابتدا جریان غربی تصورشان بر این بود این دولت با فشارهایی که قرار می‌دهیم کوتاه خواهد آمد، در مذاکرات اولیه با شکم سیری برخورد کردند و تلاش کردند تا خوی استکباری خودشان را به این دولت نشان دهند ولی مورد توجه قرار نگرفتند.

حسینی‌پور افزود: دیدند نه تنها موردتوجه قرار نگرفتند بلکه این دولت تصمیمات مهمی در ارتقای فعالیت‌های هسته‌ای نه تنها گرفت بلکه اجرا کرد.

وی با اعلام اینکه امروز همه ایادی غرب‌گرا و طرف مذاکره با جمهوری اسلامی ایران به اعتراف خودشان به نتیجه قطعی رسیدند که باید با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنیم، گفت: ان‌شالله به‌زودی اخبار خوبی در رابطه با پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای خواهیم شنید و باعث شرایط بسیار عالی در نگاه بین‌المللی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران خواهد شد که قطعا عوارض آن در معیشت مردم تاثیرات بسزایی خواهد داشت.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مرزهای تحریمی و تخریبی که در طول این سال‌ها باز شده، به‌زودی فرو خواهد ریخت، افزود: همه جریانات اقتصادی کشور ما در شرایط برابر و معقول با دنیا ارتباط پیدا خواهد کرد.

حسینی‌پور ادامه داد: در عرصه داخلی بزرگ‌ترین کاری که دولت انجام داد و در طول این سال‌ها به‌عنوان مساله مهم دولت‌ها بود؛ بحث مردمی‌سازی و هدفمندسازی توزیع یارانه‌هایی که در طول این سال‌ها مجموعه دولت‌ها تلاش کردند تا روش‌های مختلفی ایجاد کنند که منتج به فسادهای بزرگ در این مساله شد.

 وی بیان کرد: دولت باوجود اینکه هدفمندسازی یارانه‌ها تصمیم سختی بود با در میان گذاشتن آبروی خود برای مردم وارد این عرصه شدند؛ به‌طوری‌که همه کارشناسان نظرشان بر این بود این اقدام خطرات بزرگی دارد ولی این ریسک را پذیرفتند و این اقدام را انجام دادند.

استاندار مازندران ادامه داد: همین امروز آثار و تبعات اجرای این طرح در توزیع عادلانه مجموعه عایدات آن در سازندگی و زیرساخت‌های کشور مشهود است.

حسینی‌پور با بیان اینکه مردمی کردن سیاست‌های اجرایی این دولت یکی دیگر از مولفه‌های این دولت بود، افزود: این دولت نگاهش این است مسائل کشور نباید به دور از چشمان تیزبین مردم حل شود؛ مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و باید در جریان همه‌ امورات انقلاب باشند.

وی یادآور شد: سفرهای دولت به استان‌ها برکات زیادی داشت؛ تلاش دولت بر این بود مسائل مردم به‌صورت شهرستانی، استانی، منطقه‌ای احصا کرده و در همان استان برایش تصمیم بگیرند.

استاندار مازندران یادآور شد: مازندران در سفر دولت رتبه دوم بودجه‌ای سفر استانی رئیس‌جمهور به کل کشور داشتیم و بیش از ۱۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای استان اختصاص یافت که بخشی از این میزان پرداخت شده است.

 /۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.