پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسائل اقتصادی قائمشهر با کارخانه نساجی حل نمی‌شود

0

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مسائل اقتصادی قائمشهر با نساجی حل نمی شود؛ امروز این کارخانه انسان محور نیست که بتوان با احیای آن نیروی 400 نفره فعلی را به چند هزار نفر رساند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، عبدالله رضیان در نشستی با خبرنگاران که در دفتر ارتباط مردمی وی برگزار شد، با بیان این که شرایط کشور خاص است، اظهار کرد:  مهم ترین مشکل کشور وجود رانت است، پس باید در بدنه دولت اصلاح ساختار صورت بگیرد، فساد از بین برود و دولت با استفاده از نیروهای جوان مدیریتی پویا را رقم زند.

وی با بیان این که با مردم باید صادق بود، تصریح کرد: مشکلات فعلی جامعه به دلیل عدم شفافیت و صداقت ما است و تا زمانی که فردی به عنوان نماینده مجلس به دنبال جمع‌آوری رأی باشد، ساختار پارلمانی آن  کشور مطلوب نخواهد بود.

این مسئول با بیان این که بدنه کارشناسی به دلیل ضعف در خروجی،نمی‌تواند طرح و توقعات مردم را برآورده کند، گفت: در بسیاری از مواقع مشکلات به دلیل وجود موانع قانونی است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه یک سری از دستگاه های دولتی که ساختار اقتصاد هم در دستشان بود، مانند پتروشیمی و فولاد، قیمت مواد اولیه خود را بالا بردند و به دنبال آن شرکت های خودروساز هم قیمت‌ محصولات خود را گران کردند و دولت هم نتوانست مدیریت  مطلوبی داشته‌ باشد.

رضیان خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، ‌معدن و ‌تجارت ۱۲ میلیارد دلار ارز به کشور تزریق کرد، اما کالایی با عنوان ارز دولتی خریداری نشد و مشکل گرانی بازار کاهش نیافت.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه زمانی که تعادل بین عرضه و تقاضا به هم ریخت، قیمت ارز بالا رفت، اظهارکرد: دولت برای کنترل بازار، ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را مطرح کرد اما شرکت‌های دولتی نخستین کسانی بودند که قیمت‌ها را بالا بردند.

رضیان گفت: با تزریق 12 میلیارد دلار ارز به بازار،زمینه برای رانت خواری بسیاری به وجود آمد و سبب شد ازر دولتی با قیمت بازار سیاه عرضه شود.

وی افزود: قسمت عمده این مشکل ضعف مدیریت است و رئیس جمهور و وزرا در آن مقصر هستند چرا که باید این فضا و شرایط را مدیریت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر وجود انسجام و همدلی بین همه قوا در شرایط فعلی، یادآورشد: متاسفانه برخی‌ها به دنبال تغییر نظام هستند و افکار منفی را ترویج می‌دهند که به طور حتم در کشور  هرج و مرج به وجود می‌آید و جنگ ۲۰ ساله را خواهیم داشت.

رضیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد کارخانه‌ نساجی گفت: همه مسائل اقتصادی شهر ما با نساجی مرتفع نمی شود، چرا که ساختارهای دیگری ایجاد کردیم، امروز این کارخانه انسان محور نیست که بتوان با احیا آن نیروی  400 نفره فعلی را به چند هزار نفر رساند.

وی افزود: از روز نخست، موافق واگذاری نساجی به بخش خصوصی بودم، شهرداری تا به حال 5 میلیارد تومان برای کارخانه هزینه کرد،این پول از جیب مردم رفته است.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی مورد توقف ادامه پروژه استادیوم شهید وطنی قائمشهر خاطرنشان کرد:در حال حاضر به دلیل بدقولی وزیر ورزش در مورد تخصیص بودجه تکمیل پروژه موقتا با کندی روند تکمیل مواجه هستیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.