پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسئول خادم در نظام جمهوری اسلامی،نباید به بیگانگان دل ببندد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس مرکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان نوشهر گفت:یک رئیس جمهور اصلح از همین زمان که تبلیغات تلویزیونی آغاز شده است می‌تواند خود را با رعایت اخلاق نشان دهد و از تهمت و افترا و سایر مواردی که به آبروی ملی لطمه وارد می‌کند، بپرهیزد.

رفائیل آزادیان در گفت‌وگو با ایسنا، در بیان شاخصه‌های رئیس جمهور اصلح با تاکید بر اینکه یک کاندیدای اصلح در این زمان سعی کند تنها شایستگی‌های خود را نشان دهد، افزود: رئیس جمهور اصلح کسی است که در بُعد داخلی طوری عمل کند که از ظرفیت‌های ملی برای اجرا استفاده کند و بسیاری از نخبگان شایستگان و توانمندانی که در هر گروه و دسته هستند را به نحو درستی بکارگیری کند.

وی تصریح کرد: یکی از مباحثی که در حکمرانی جهانی مطرح است سرمایه اجتماعی است که در دنیا سعی می‌شود از تمام افراد توانمندی که در آن کشور حضور دارند،در آن جامعه استفاده شود.

رئیس مرکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان نوشهر با تاکید بر اینکه همه این مشارکت‌ها باید در راستای راهبردهای سازنده نظام استفاده شود،گفت: این موضوع بسیار مهم است که استراتژی‌های ما در حکمرانی چیست و افرادی که قرار است به کارگیری شوند ویژگی آنها باید چگونه باشد و مملکتشان را چگونه برای توسعه بسازند. 

آزادیان خاطر نشان کرد: آنچه در حکمرانی کشور است اینکه رئیس جمهور آینده باید در بُعد سیاست خارجی همان دکترین نظام جمهوری اسلامی که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تاکید داشتند «عزت حکمت مصلحت» را باید در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه در عرف دینی ما ذکر شده است که نبایستی در تصمیم گیری‌ها طوری عمل کنیم که سلطه بیگانه بر کشور و نظام را حاکم کنیم،متذکر شد: این یکی از اصولی است که موجب حکمت،مصلحت، عزت و سربلندی مملکت ما است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان نوشهر تاکید کرد: ویژگی رئیس جمهور باید این باشد که  در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها و اعمال حکمرانی،فضایی را ایجاد نکند که موجب رخنه‌های فرهنگی و اقتصادی شود.

وی تصریح کرد: اگر مسئولی که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی به مردم خدمت کند باید کسی باشد که چندان به بیگانگان دل نبندد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان نوشهر خاطرنشان کرد: اگر قرار است کاری صورت گیرد باید با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های خودی انجام شود.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.