پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسئله خوزستان نماد بی‌تدبیری مسؤولان مرتبط بود/سازمان جنگل‌ها بدهکاری خود به چوب و کاغذ را پرداخت کند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و خطیب جمعه ساری امروز در نماز جمعه این هفته مرکز مازندران ضمن تاکید بر رعایت تقوا اظهار کرد: هر فردی باید دیگران را به سمت تقوا که مایه امنیت، سلامت، رشد و پیشرفت است باید توصیه کند.

وی گفت: امروز یکی از لازم‌ترین توصیه‌ها رعایت مسائل بهداشتی برای صیانت از کرونا است، به‌خصوص در این یکی دو هفته اخیر که موج جدید درگیری کرونا اوج گرفته و مسؤولان هشدار می‌دهند، پس بر همه لازم است که این توصیه‌ها را جدی گرفته و رفت و آمدها و دورهم‌نشینی‌ها را کنار بگذارند.

محمدی‌لائینی با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) افزود: حضرت برای زندگی ما دو خط‌کش ترسیم کرد اول اینکه باید به آنچه خدا می‌پسندد عمل کرده و دوم، از آنچه که خشم او را در پی دارد دوری کنیم، اگر بین این دو خط‌کش حرکت کنیم برای‌مان بهتر است، در اصل خداوند دوست‌دار اهل تقوا است. 

خطیب جمعه ساری گفت: استغفار و عبادت همیشگی باید مدنظرمان باشد، خداوند پاکیزگان را دوست دارد، رعایت دوری از گناهان حق‌الله و حق‌الناس توصیه شده است، سبک زندگی پا باید بر محور آنچه خدا دوست دارد پایه‌گذاری شود توجه به هنجارها ضرورت دارد.

این مسؤول ادامه داد: تقوا مهم‌ترین عامل سلامت جسمی و روحی و امنیت ما است، شیطان به افراد باتقوا نزدیک نمی‌شود، رعایت دستورالعمل‌های حفاظت شخصی در مقابل بیماری کووید ۱۹ نیز ضرورت دارد تا مدیون خودمان نباشیم.

وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره حج، خاطرنشان کرد: خدای بزرگ فرمان به تعظیم شعائر و مناسک دینی و الهی خود داده و آن را از نشانه‌های تقوا می‌داند، تجلیل از امامان و مناسبت‌های متعلق به اهل بیت (ع) همچون دوشنبه آینده سالروز ولادت امام هادی (ع) توصیه شده است، برای این مناسبت باید متناسب با شرایط کرونایی اقدام کنیم.

محمدی‌لائینی همچنین بیان کرد: جریان غدیر از مهم‌ترین مناسک الهی است، غدیر باید متناسب با شرایط تجلیل شود در این زمینه هر کسی موظف است، دهه غدیر امامت و ولایت برایمان اهمیت داشته باشد چرا که برای‌مان افتخار است.

خطیب جمعه ساری اعلام کرد: ما سه غدیر داریم، یک غدیر همان جریان تاریخی است که حضرت علی (ع) به جانشینی پیامبر خدا (ص) منصوب شدند، غدیر دوم غدیر تبلیغی و ترویجی است که عاشقان ولایت به دستور پیامبر پس از آن جریان تا امروز در طول ۱۴۰۰ سال برای آن تلاش کردند و ما باید در این مسیر حرکت کنیم، سوم غدیر عملکردی است تا امروز که به نام علی (ع) و ولایت غدیری که به یک ولی فقیه منتقل شد و حکومت اسلامی به‌وجود آمد در حوزه شعارهای حکومت عدل علوی باید موفق عمل کنیم تا دنیا غدیر را بشناسد و بگوید لازم بود که دین حکومت‌داری کند‌، چنانچه ناکارآمد عمل کنیم اصل جریان غدیر زیر سوال می‌رود.

این مسؤول افزود: عملکرد امروز ما خودش غدیر دیگری است، مسؤولان ما با عملکردشان می‌توانند غدیر را تثبیت کنند، خوشبختانه عملکرد خوبی ارائه شده ولی دشمنان نمی‌خواهند این خدمات بیان شود، اما باور داریم که ناکارآمدی و ضعف‌هایی هم وجود دارد که به ناکارآمدی و بی‌تدبیری مسؤولان ما برمی‌گردد‌.

وی اظهار کرد: اولین مصوبه سال ۱۳۹۶ این بوده که ۱۰ هزار میلیارد تومان برای آب خوزستان هزینه شود، الان پنج سال از آن ماجرا می‌گذرد ببینید شرایط خوزستان چگونه است؟ تکلیف بودجه چه شد؟ چرا امروز باید از مازندران خیران آب معدنی به خوزستانی که دارای بیشترین آب‌های سطحی را دارد و در زیرزمینش عظیم‌ترین ثروت یا همان نفت وجود دارد، خوزستانی که ۴۰ شبانه‌روز در نقابل متجاوزان بعثی ایستاد و همه شهرها و روستاهایش از جنگ تحمیلی آسیب دید.

محمدی‌لائینی ادامه داد: امروز در اثر بی‌آبی حتی احشام در خوزستان در حال مرگ و میر هستند، زراعت و ۲ میلیون نخل در حال خشک شدن است و انسان‌ها به‌علت نداشتن آب شرب آسیب دیدند، این بی‌کفایتی است، جریان هفت‌تپه، نیشکر، جریان واگذاری و غیره هنوز فراموش نشده است.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه کنار جنازه دیگران باید مرگ خودمان را هم ببینیم، اظهار کرد: می‌ترسم آینده مازندران ما با همین روال به خوزستان مبدل شود، شرایط آب ما حاد است، فقط ۱۲ درصد آب‌های سطحی را جمع‌آوری می‌کنیم،  مردم در بسیاری از روستاها با تانکر آب دریافت می‌کنند، امروز جزیره میانکاله در اثر ریزگردها و گسترش بیابان ما تبدیل به بیابان‌ کاله شده است.

این مسؤول اضافه کرد: امروز در بندر امیرآباد در اثر بی‌کفایتی صدها هزار تن نهاده دامی در حال پوسیدن است اما دام‌های سبک و سنگین ما به‌علت عدم برخورداری از خوراک یا در حال مرگ هستند و یا ذبح می‌شوند، امروز جنگل‌های هیرکانی ما به‌علت برخی از بی‌کفایتی‌ها در معرض قاچاق قرار گرفتند، صنعت چوب و کاغذ ما که در خاورمیانه منحصر به فرد است در حال تعطیلی است، سازمان جنگل‌ها بدهکاری خود را به این کارخانه پرداخت نمی‌کند، وزارت آموزش و پرورش نیز حاضر نیست کاغذهای تولید شده چوب و کاغذ را بخرد، کارخانه چوب کاغذ به‌دنبال مجوز برای واردات چوب با پوست از خارج از کشور است ولی نمی‌تواند دریافت کند، اجازه دریافت چوب شکسته افتاده‌ها را نیز ندارد.

وی گفت: مازندران تامین‌کننده ۱۲ درصد از طیور کشور است ولی در بحث نهاده‌ها مشکل دارد، در کل فردای مازندران همچون امروز خوزستان است، البته ما منکر خدمات بخش زیادی از مسؤولان نیستیم اما یک عده بی‌تدبیر این بلاها را سر مملکت آوردند.

محمدی‌لائینی با اشاره به مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۵ به خوزستان، تصریح کرد: یک‌میلیون هکتار از زمین‌ها باید زهکشی می‌شد ولی اتفاق نیفتاد، به مسؤولان فعلی باید هشدار دهیم، اینها باید تا آخرین لحظه وظیفه خودشان را به‌درستی انجام بدهند، دشمنان ما در بیرون و عوامل در داخل از این آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و جریان مطالبات به حق مردم و اعتراضات را به سمت نظام پیش می‌برند در حالی که مطالبه مردم از مسوولان است نه از نظام.

خطیب جمعه ساری ادامه داد: ما یقه مسؤولان کم‌کار را می‌گیریم و منت نظام را می‌کشیم اجازه نمی‌دهیم این عوامل اندک آشوب‌طلب مزدور استکبار جهانی این چنین برنامه‌هایی را اجرا کنند، ما مطالبات را حق مردم می‌دانیم و عوامل آمریکا را با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا بیرون خواهیم کرد.

 /۸۶۰۴۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.