پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسؤولان نگذارند چرخ تولید از حرکت بایستد

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی خطیب جمعه ساری در خطبه مجازی نماز جمعه این هفته از مصلی همزمان با نخستین جمعه از ماه مبارک رمضان، با تاکید بر روزه‌داری توسط افزادی که معذوریت ندارند، اظهار کرد: این ماه بهترین فرصت برای برخوداری از مواهب الهی است اگر باتقوا باشیم.

وی با اشاره به فرموده امام علی(ع) در توصیف پیغمبر اکرم (ص)، گفت: پیامبر اکرم دارای سه ویژگی مهم بودند، اول اینکه مخاطبانش محدود به زمان و مکان خاصی نیست و تا قیامت ادامه دارد، دوم اینکه؛ هدفش رساندن کل بشریت به رحمت الهی است و سوم اینکه کتاب کریمی با نام قرآن مجید که از قداست بالایی برخوردار است، از معجزه و دستورالعمل معهم این حضرت است.

محمدی لائینی تصریح کرد: قرآن کریم به قدری عزیز است که هر آن چیزی که به آن ربط پیدا کند بزرگ و عزیز خواهد شد، ماه مبارک رمضان نیز از آنجایی که ماه نزول و ظرف قرآن است از قداست و بزرگی برخوردار است.

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه باید دل و جان خود را ظرف قرآن کنیم، خاطرنشان کرد: اگر قرآن وارد جان انسان شود آن فرد متحول شده و رنگ و بوی خدایی می‌گیرد، انسان تحول یافته به وسیله قرآن می‌تواند دنیا را قرآنی و متحول کند.

این مسؤول با بیان روایتی از امام هشتم، بیان کرد: خداوند دلی را دوست دارد که دارای سه ویژگی؛ پاکیزگی، سفت و سخت بودن در رابطه با دینداری و مهربانی و عطوفت نسبت به مردم و اخوان را در خودش داشته باشد.

وی با اعلام اینکه ۲۷ فروردین ماه جاری مصادف با سومین روز ماه مبارک رمضان و رحلت عالم و فقیه بزرگ شیخ مفید است، گفت: این انسان بزرگ از ماه مبارک رمضان از برترین ماه‌ها یاد کرده و آن را آغاز سال معنوی اعلام کرده است. 

محمدی لائینی با اشاره به لزوم گرامیداشت مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده، اظهار کرد: روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری و نیروی زمینی است، این قشر خدمات و فداکاری ارزندهای به‌خصوص در بحث امنیت از خودشان به نمایش گذاشتند و شهدایی همچون صیاد شیرازی را تقدیم انقلاب کردند.

 خطیب جمعه ساری گفت: هفتمین روز رمضان ۱۴۰۰،  با سالروز رحلت ” ابوطالب” این شخصیت مومن و فداکار عموی پیامبر اکرم (ص) در سال دهم هجری قمری است که به‌واسطه مجاهدت‌های او بود که امام علی (ع) با این خصوصیات پرورش یافتند، هشتمین روز هم گرامیداشت شاعر بزرگ ما سعدی است که همواره بر صبر به‌خصوص روزه‌داری تاکید داشت.

این مسؤول افزود: دوم اردیبهشت ماه جاری سال‌روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل و تشکیل انقلاب فرهنگی است، همچنین این روز به نام “زمین پاک” نامگذاری شده، متاسفانه هوا، زمین و آب استان سرسبز مازندران به‌واسطه معضل زباله و پسماند حال و روز خوشی ندارد، پاکی از آلاینده‌های ظاهری و پاکی از گناه از وظیفه همه ما است.  

وی با اشاره به فرموده امام (ره)، گفت: ترس ما از فشار اقتصادی و دخالت نظامی دشمنان نیست بلکه از وابستگی فرهنگی به دشمن می‌ترسیم، نباید اجازه دهیم که بی دینی و فرهنگ غلط غربی در بین مردم ما رسوخ کند بلکه باید فرهنگ حماسه، ایثار و شهادات را ترویج کنیم.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: در شرایط کرونایی تعطیلات باید در همه بخش‌ها باشد نه اینکه فقط دامن مروجان فرهنگی و دینی را بگیرد، همه ما تابع نظرات کارشناسان بهداشتی هستیم، از مسؤولان می‌خواهیم اجازه بدهند در زمان محدود مساجد به روی نمازگزاران و روزه‌داران باز باشد.

خطیب جمعه ساری با اشاره به شعار سال ” تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، گفت: توقع‌مان این است که مسؤولان و مردم نگذارند چرخ تولید در استان از حرکت بایستد که اگر اینطور شود علتش ناکارآمدی، رانت‌خواری و فساد داخلی است نه خارجی‌ها! 

وی با اشاره به احیای ۲ هزار واحد صنعتی در کشور و همچنین خبرهای خوبی از صفر اخیر رئیس قوه قضائیه به مازندران، گفت: دو واحد کارخانه چوب و کاغذ مازندران و نساجی مازندران و قائمشهر احیا خواهد شد، اگرسازمان جنگل‌ها بدهی‌اش را به صنایع چوب و کاغذ بپردازد و نساجی‌ها مشکل مالکیت‌شان را رفع کنند.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه شرط شکوفاشدن اقتصاد مدیریت قوی است، گفت: دلایل سقوط منحنی رشد این واحدهای به زمین خورده را باید با بررسی مشکلات در همان برهه از زمان مشخص و رفع کرد، مسؤولان آن زمان باید پاسخگو باشند.

خطیب جمعه ساری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص عدم مذاکره  برجامی، یادآور شد: این روزها مذاکرات برجام در حال انجام است در حالی که لزومی نداشت با دشمنان بدعهد و دروغ‌گو مذاکره کنیم، باید تمامی تحریم‌ها برداشته شود، مذاکره؛ فرسایشی و زمان‌بر نیست چرا که این به نفع دشمن است.

 /۸۶۰۴۸/ج/ر




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.