پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرگ ۶۸ موتور سوار در شش ماهه سالجاری در مازندران

0

ایسنا/مازندرانمدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در شش ماهه سالجاری ۶۸ نفر(۶۵مرد و ۳زن) موتور سوارها در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: بابل با تعداد ۱۴ نفر، بهشهر با ۱۲ و ساری با ۸ مورد بیشترین و شهرستان نکا  با  یک نفر کمترین تلفات موتورسوار را دارند.
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز مازندران، ماه‌های خرداد با ۲۱ و مرداد با ۱۲  فوتی بیشترین و  فروردین با ۶ مورد فوتی کمترین ماه گزارش شده است.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به آمار مراکز استان خاطرنشان کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با آمار ۱۵ فوتی و کمترین گروه سنی کمتر از ۱۰ سال با یک فوتی به ثبت رسید.
عباسی گفت: بیشترین برخورد موتور سوار با ۳۰ مورد سواری، ۱۲ مورد با کامیون، وانت‌بار ۱۰ مورد، برخورد با شی ثابت ۶ مورد، واژگونی ۵ مورد، موتور ۴ مورد و ماشین کشاورزی یک مورد گزارش شده است.
وی با اشاره به فوت تعداد ۴۹ نفر(۷۲ رصد) از موتور سوارها در محور برون شهری و راه روستایی و ۱۹ مورد هم محور درون شهری افزود: از کل فوت شدگان ۴۴ نفر دربیمارستان و ۲۴ نفر هم در محل حادثه جان خودر را از دست دادند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: تعداد ۳۴۷ نفر شش ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۶۸ نفر (۲۰ درصد) آن مربوط به موتور سوارها  هستند.
عباسی یادآور شد: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در شش ماهه ماهه سالجاری بوده که امید میرود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.