پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

 مرگ ۲۱ نفر در اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۲۱ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست دادند که اجساد جهت بررسی به پزشکی قانونی ارجاع شد.

دکتر علی عباسی امروز در جمع خبرنگاران در تشریح بررسی کامل وضعیت مسمومین ناشی از مصرف مشروبات الکلی در مازندران اظهار کرد: از ۲۱ نفری که در دو هفته گذشته بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند، ۱۸  نفر مرد و ما بقی افراد زن هستند.

عضو شورای قضایی استان مازندران ضمن هشدار به خانواده‌ها که مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند، افزود: هیچگونه مشروبات الکلی استاندارد در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب شده نیز در اغلب موارد در کارگاه‌های زیرزمینی تهیه می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، تصریح کرد: الکل متانول بی رنگ و مشابه الکل اتیلیک است و مصرف ۱۰ سی سی از آن موجب کوری، نارسایی کلیوی و مصرف ۱۰۰سی سی موجب مرگ می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: درصورت مصرف الکل و بروز علائم سر درد، سرگیجه و تاری دید به اولین مرکز درمانی مراجعه نمایند زیرا ممکن است علائم ناشی از مصرف متانول باشد.

دکتر عباسی یادآور شد : پزشکان مراکز درمانی و اورژانس در خصوص علائم مسمومیت  متانول باید آگاهی کامل داشته باشند چرا که درمان به موقع موجب پیشگیری از نابینایی و نارسایی کلیوی می‌شود.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.