پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرگ یک راس شوکا بر اثر سقوط در حفاری تراشه گاز + تصاویر

صبح امروز یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 یک راس شوکا بر اثر سقوط در منطقه ی حفاری گاز در نزدیکی عبور لنگر کشته شد.

7

 

به گزارش یوسف جعفری خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، صبح امروز یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 یک راس شوکا بر اثر سقوط در منطقه ی حفاری گاز در نزدیکی عبور لنگر کشته شد.

 

سید جلال موسوی رییس محیط زیست منطقه چهاردانگه در این باره به خبرنگار ما گفت : در این حادثه که صبح امروز یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 اتفاق افتاد این حیوان ظریف از ناحیه دست راست دچار شکستگی شدیدی شد که با اطلاع رسانی دوستداران حیاط وحش و کارگران شرکت گاز، محیط بانان منطقه سریعاً در محل حضور یافته و پس از گرفتن حیوان مصدوم و درمان سرپایی، شوکای آسیب دیده را برای درمان نهایی به مرکز دامپزشکی سمسکنده انتقال دادند.

 

رییس محیط زیست منطقه چهاردانگه ادامه داد: متاسفانه در حفاری های صورت گرفته برای انتقال گاز دامغان – کیاسر – نکا عمق برخی از مناطق حتی به 20 متر هم می رسد که این موضوع خطراتی را برای حیوانات به وجود می آورد.

 

وی در ارتباط با حیوان آسیب دیده گفت: این شوکا جوان بر اثر سقوط در این حفره انتقال گاز دست راستش به شدت زخمی شده بود به نحوی که استخوان حیوان زبان بسته از جایش خارج شده و حیوان درد زیادی می کشید. پس از درمان سرپایی و اولیه ما حیوان را بلافاصله جهت درمان تکمیل تر به مرکز درمانی دامپزشکی سمسکنده منتقل کردیم.

 

موسوی در پایان گفت: متاسفانه پس از بازگشت به اداره از مرکز دامپزشکی سمسکنده با ما تماس گرفته و از مرگ آن حیوان خبر داده اند.

 

shoka-1 shoka-2 shoka-3 shoka-4 shoka-5

 

عکاس: موسی صادقی

با تشکر از محیط بانان: احمد ابراهیمی کیاسری و اسدالله خادمی

 

 

7 نظرات
  1. کاظم جلیل نژاد می گوید

    سلام خاک عالم ………. برای حیوان ارزش قایل می شوید برای انسان خیر

  2. دلسوز می گوید

    خیلی دردناکه اهوی بیچاره داره درد میکشه مسوولین محترم محیط زیست در حال ژست و عکسس گرفتن هستند !!!

  3. علی جهان ارای می گوید

    مطمئنا شکستگی موجب مرگ حیوان نشده. چنان از مرکز سمسکنده اسم برده شده انگار یک مرکز تخصصیه! اونجا طبق روایت دوستانی که دیدند بیشتر مرکز تاکسیدرمیه تا درمانی!

  4. ز کیاسری می گوید

    ببخشید پرسشی داشتم چطور ی دست شکسته باعث مرگ حیوان شده؟؟؟؟ مگه شوکای نگون بخت ضربه ی مغزی شده بود نکنه ………………………… خدا میدونه آخه گوشت شوکا….. ما که نخوردیم ولی چیز خوبی باید باشه.

  5. مهدی می گوید

    به جای این که اون بدبخت رو داخل آموزش و پروش نگه میداشتین و یه ساعت ازش عکس میگرفتین اونو زود تر می بردین تا شاید یه زنده میموند

  6. کیاسری می گوید

    یه خسته نباشید هم بگیم به دوستامون در محیط زیست کیاسر که تلاش زیادی رو برا حفظ محیط زیست میکشن.

  7. اتابک می گوید

    با درود . با مشاهده عکس این حیوان و شکستگی دست و عکس برادران محترم محیط زیست که در چهره آنها لبخند دیده می شود یعنی اینکه این حیوان بنده خدا در آن ساعات مشکل حادی نداشته که باعث مرگش بشه. پس نتیجه میگیریم آقایون داداشام مرگ مشکوک!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.